Članak je napisan od strane naših članica iz kompanije Thingsolver, te originalnu verziju na engleskom jeziku možete pronaći na ovom linku. Članak ispod je preveden, bez narativnih izmjena.
Vi danas čitate ovaj članak – vjerovatno zato što je neki AI (Artificial Intelligence/Umjetna inteligencija) algoritam omogućio njegovu dostupnost na osnovu vaše pretrage i drugih informacija koje možda ima o vama. Da, ovo zvuči pomalo zastrašujuće. I istina je, da, za većinu ljudi, AI i njen blisko povezani pod-termin ML ili mašinsko učenje (Machine Learning) i dalje izazivaju neku vrstu percepcije povezane sa robotima, potaknutom filmovima, stripovima i slično.
U stvarnosti, ono što razlikuje AI i ML od drugih sistema u poslovanju jeste sposobnost obrade ogromnih količina podataka u korisne uvide za poslovne svrhe. I, iznad svega – za učenje. Dakle, kako bismo vam pokazali da ovi sistemi nisu tako zastrašujući i da mogu učiti na sličan način kao i osoba, objasnićemo vam šta su AI sistemi i kako funkcionišu. Osim toga, to ćemo uraditi iz perspektive e-trgovine i navesti sve prednosti korištenja AI alata u istoj. Na kraju, raspravićemo o esencijalnim AI baziranim rješenjima za e-trgovinu koje biste trebali razmotriti za svoje poslovanje u elektronskoj trgovini.
Razumijevanje AI alata u kontekstu e-trgovine
Razumijevanje AI u oblasti e-trgovine, ključno je za shvatanje ogromnog utjecaja koji može imati na online prodaju.
U sferi e-trgovine, uloga AI-a je transformacijska na nekoliko načina:
- Utječe na način na koji biznisi komuniciraju s kupcima, optimiziraju operacije i ostvaruju rast.
- AI pomaže olakšati efikasno upravljanje inventarom, predviđanje potražnje i logistiku.
- Chatbot vođen AI-em i virtuelni asistenti nude podršku kupcima 24/7, poboljšavajući odazivnost i zadovoljstvo kupaca.
Kao što možete vidjeti, AI je izuzetno koristan u preoblikovanju e-trgovine i osnaživanju poslovanja da ostanu korak ispred u konkurentnom tržištu. Ipak, korisnost AI u elektronskoj trgovini se ovdje ne zaustavlja.
Benefiti korištenja AI alata u e-trgovinskom poslovanju
Umjetna inteligencija u e-trgovini vam ne omogućava da samo ostanete konkurentni. Njen uticaj se proteže na nekoliko drugih aspekata, uključujući:
- Predikcija: Analizom ogromnih količina podataka, AI može pružiti preciznija predviđanja o vašem poslovanju – bilo da se radi o prodaji, troškovima, zalihama ili gubitku kupaca. Zahvaljujući nevjerojatno preciznim AI baziranim predviđanjima, možete značajno poboljšati proces planiranja i donošenja odluka.
- Personalizacija: Kao što bi trebalo da bude, daleko iznad promjene imena na vrhu i pamćenja rođendana, AI pogonjeni sistemi preporuka mogu ponuditi preporuke proizvoda za kupce koje su daleko bolje od onih zasnovanih na pravilima.
- Targetirane, ciljane kampanje: AI omogućava potpuno personalizovane kampanje, koje uključuju proizvode za koje su kupci skloniji da kupe ili se zainteresuju, ponovo, na osnovu dostupnih podataka. Pored toga, može naučiti najprikladniji kanal za dobijanje odgovora od svakog kupca. Manje nepotrebnih informacija za potrošače, i više relevantnosti.
Već je stara vijest da su održavanje poslovanja i povećanje prihoda ciljevi svakog poduzetnika, posebno kada je konkurencija velika. Budući da već imate toliko podataka na raspolaganju, zašto ih ne biste iskoristili pametno?
Uz pomoć AI- i ML- baziranih rješenja za e-trgovinu, možete očekivati:
- Veće konverzije – na osnovu našeg iskustva u radu sa različitim klijentima, konverzija može porasti i do 30%, a ponekad i više.
- Bolji odgovor na kampanje zahvaljujući personalizovanim ponudama.
- Korisničko iskustvo na višem nivou zahvaljujući prilagođavanju korisničkog interfejsa i chatbot-ovima sa obradom jezika (NLP).
- Bolje razumijevanje poslovnih segmenata, trendova i osnova za planiranje.
Sada kada znate da umjetna inteligencija ipak nije toliko zastrašujuća, hajde da vidimo koje AI bazirane solucije mogu zaista ‘promijeniti igru’ za vašu e-trgovinu.
U dinamičnom svijetu e-trgovine, pružanje izvanrednog korisničkog iskustva i ostajanje na vrhu je ključno. Nadalje, prihvatanje najsavremenijih tehnologija i rješenja može odrediti sudbinu vašeg postojanja u e-poslovanju. Nastavite čitati, dok prolazimo kroz osnovna AI-bazirana rješenja za e-trgovinu koja biste trebali isprobati i vidjeti kako mogu otključati nove dimenzije rasta i uspjeha za vaše poslovanje.
Sistemi preporuka
Imati dobar sistem preporuka može povećati prodaju. Većina web stranica za e-trgovinu koristi neki oblik sistema preporuka, ali kako znamo iz vlastitog iskustva, razlika u kvaliteti datih sugestija je ogromna. Imati dobar sistem preporuka može značajno povećati prodaju koristeći podatke o kupcu i učeći iz sličnih klijenata. Da bi sistem preporuka najbolje funkcionisao, važno je imati opcije za preporuku:
-Od jednostavnih bestselera za nove kupce o kojima ništa ne znamo,
– Do sofisticiranih preporuka za prekriženu prodaju, na osnovu istorije ili sličnih izbora kupaca.
Općenito, što više podataka ima o kupcu, to više personaliziranih preporuka možete generisati. AI omogućava dublje razumijevanje potreba kupaca, tako da može prikazati daleko relevantnije proizvode kupcu i povećati veličinu korpe. Na primjer, ako osoba traži ružičasti moderni sat, i ponovo se vrati, na osnovu prethodnog iskustva sa preferencijom boje, sistem može predložiti moderne ružičaste cipele u sekciji obuće. Ili kada osoba odjednom počne kupovati bebi maramice, možda je dobro vrijeme da im se ponudi kolica, hrana za bebe ili slični proizvodi za bebe.
Pametna segmentacija
Pametna segmentacija može vam pomoći da dosegnete prave ljude u pravo vrijeme. Navikli smo praviti neku vrstu segmenata kupaca koje pratimo kako bismo odredili marketinške taktike. I to je u redu, ali i ograničeno, uglavnom jer se temelji na iskustvu, a ne na podacima.
Sa segmentacijom koju pokreće AI, možete ispitati mnogo više varijabli i otkriti važne segmente na osnovu različitih kriterija od onih koje obično koristite. Ovi segmenti mogu se koristiti za predviđanje poslovnih trendova, ali i za otkrivanje pravih aktivnosti kako biste spriječili odlazak neaktivnih kupaca i dodatno prodavali pravim ljudima na osnovu ponašanja sličnih kupaca.
Imati takav alat omogućava vam da se obratite pravim ljudima s pravom porukom. Također je odličan način praćenja kako se ti segmenti mijenjaju i/ili nastaju novi, tako da možete brzo djelovati.
Pametna pretraga
Pametna pretraga vam omogućava značajno poboljšanje korisničkog iskustva. Svakodnevno istražujemo različite web stranice u potrazi za artiklima. Ipak, često se susrećemo s robotskim nesporazumima ili irelevantnim rezultatima. Promašite jedno slovo ili promijenite redoslijed riječi, i nećete ništa dobiti. Zamislite sada koliko frustrirajuće može biti kada tražite nešto određeno, i znate da ta e-trgovina to ima u svom asortimanu, ali pretraga ne može „pronaći“ to. Ne moramo vam ni govoriti kako to utječe na stopu prodaje. Srećom, AI može značajno pomoći ovdje!
AI pretraživači na web stranicama obrađuju jezike slično kao ljudi i mogu pružiti relevantne rezultate u slučaju nepotpunih upita, pogrešno napisanih riječi, ili čak oneih na stranom jeziku. Da stvari budu još bolje, pretraživač prepoznaje kontekst čak i ako je riječ sinonim. Ova funkcija se zove obrada prirodnog jezika i povećava konverzije na web stranici do 15%.
Pametnom pretragom, značajno možete poboljšati iskustvo za svoje korisnike i osigurati da napuste vašu e-trgovinu sretni i sa proizvodom koji su tražili.
Pametnije vođenje kampanja
Pametnim kampanjama možete dostaviti više personaliziranih proizvoda svojim kupcima. Da stvari stavimo u perspektivu – koliko ste promotivnih e-mailova i newslettera obrisali iz inboxa od jutros? Usudili bismo se reći – mnogo njih! Sada se zaustavite i razmislite, da li su oni koje ste otvorili sadržavali nešto što vas zaista zanima? Vjerovatno ne.
Već neko vrijeme kompanije se bore da dođu do potrošača. Također, potrošači su preplavljeni nebitnim ponudama sa svih strana. U takvom kontekstu, mogućnost razumijevanja onoga što vaši kupci zaista trebaju (bazirano na podacima) i posjedovanje alata za ponudu personalizovanih proizvoda svakom od njih značajno povećava šanse za pretvaranje komunikacije u kupovinu.
Zahvaljujući alatu za kampanje pokrenutom od strane umjetne inteligencije, možete omogućiti personalizaciju u velikom obimu. To znači da možete doprijeti do velikog broja kupaca, ali i dalje ponuditi “pravu mjeru koja tačno njima odgovara” – AI vam može pomoći da odredite koji su proizvodi odgovarajući za svaki segment/osobu i odaberete najbolji kanal da ih dostignete. Ovo bi zaista mogao biti početak “win-win” marketinga – kupac dobija zanimljive ponude, prodavac ostvaruje visoke konverzije, i svi imaju višestruke benefite.
Spremni ste da prihvatite AI u vođenju e-trgovine?
Sve što smo raspravljali u ovom blogu samo je dodirnulo površinu kada je riječ o prednostima AI-a u industriji e-trgovine. Međutim, da biste maksimalno iskoristili AI i uspješno ga implementirali u svoje online poslovanje, preporučujemo da počnete sa definisanjem problema vašeg poslovanja. Pokušajte odgovoriti na ova pitanja:
Kako se upoređujete sa svojim konkurentima? Kako se kreće vaš prihod? Šta utiče na vašu stopu konverzije trenutno? Da li postoji nešto specifično što biste željeli povećati – kao što su veličina korpe, konverzija, frekvencija posjeta, odgovori na kampanje? Kakve podatke imate? Da li ih koristite? Možete li izvući sve što vam je potrebno? I vaša e-trgovina – da li ste npr. zadovoljni performansama pretrage i sistema preporuka? Da li to aspekt koji može biti poboljšan?
Sada kada ste definisali glavni problem vašeg poslovanja, ‘pamet u glavu’ i prepustite rješavanje profesionalcima. U Things Solver-u, uvijek su spremni pomoći kompanijama da napreduju i prihvate moć rješenja baziranih na AI alatima. Kontaktirajte njihov tim već danas na ai@thingssolver.com za besplatne konsultacije i pobrinut će se da vam pomognu da se pripremite za naredni viši nivo vašeg poslovanja – vođenog AI-em!