Recenzija kupaca ili preporuka influensera – koji faktor ima veći utjecaj na namjeru kupovine za kupce u BiH? Otkrivamo odgovore iz našeg istraživanja!

Kada je u pitanju e-kupovina, koliko vjerujemo preporukama influensera, a koliko preporukama drugih kupaca? Informiranost je ključni faktor u odlučivanju kupaca prilikom kupovine. 

Potencijalni kupci prikupljaju korisne informacije i uspoređuju ih prije donošenja odluke o kupovini, a elektronska usmena preporuka smatra se dobrim izvorom informacija. Recenzije kupaca i preporuke influensera predstavljaju elektronsku usmenu preporuku, jer kupci dijele svoje iskustvo evaluacije proizvoda ili usluge s drugim potencijalnim kupcima.

Unatoč ograničenom istraživanju dostupnom o preporukama influensera, marketinški stručnjaci u mnogim kompanijama planiraju uložiti velike iznose u influensere. U našem ovogodišnjem istraživanju e-trgovine dodali smo pitanje o utjecaju influensera na online kupovinu, reflektirajući sve veće angažovanje kompanija u korištenju istih u svojim e-trgovinskim strategijama.

Na osnovu analize faktora koji utječu na online kupovinu proizvoda, primijetili smo sljedeće:

Preporuke prijatelja i porodice dobile su prosječnu ocjenu od 3.58 i igraju važnu ulogu u odluci o kupovini. Pozitivne ocjene i recenzije drugih kupaca imaju visoku prosječnu ocjenu od 3.83, što potvrđuje njihov značajan utjecaj na potrošačke odluke. Nasuprot tome, preporuke influensera dobile su nižu ocjenu od 2.17, što ukazuje na manju važnost ovog faktora kod online kupovine.

Iako preporuke influensera imaju nižu ocjenu, to ne znači da su potpuno zanemarive. Za određene proizvode ili ciljne grupe, influenseri i dalje mogu imati značajan uticaj, a njihov uticaj na globalnoj sceni e-trgovine raste. Ako govorimo o kupcima mlađih generacija, poput generacije Z ili u određenim nišama proizvoda, influenseri mogu imati veći utjecaj od preporuka kupaca.

Prema podacima sa Statista baze, u 2023. godini, najviši nivo povjerenja u preporuke brendova i proizvoda od strane influensera na društvenim medijima bio je evidentan među Gen Z i milenijalcima, s trećinom ispitanika iz svake generacijske grupe izražavajući potpuno povjerenje. Nasuprot tome, preko 40 posto Baby Boomera nije pokazalo nikakvo povjerenje u preporuke influensera, gotovo dvostruko više skepticizma nego što su pokazali ispitanici iz Gen X i više od četiri puta više nego Gen Z ispitanici.

Stoga, idealna strategija u kreiranju marketinških kampanja za e-trgovinu bila bi kombinacija pozitivnih preporuka prijatelja i porodice, pozitivnih ocjena drugih kupaca te preporuka influensera. Međutim, nije svaka kompanija podjednako osjetljiva na utjecaj influensera.

Kompanije koje ciljaju na mlađu publiku ili proizvode i usluge koji su popularni među generacijama Z ili u određenim nišama proizvoda, mogu profitirati od suradnje s influenserima. Ti influenseri imaju veći utjecaj na određene demografske grupe i mogu pomoći u izgradnji svijesti o brendu i povećanju prodaje.

S druge strane, za kompanije koje ciljaju na starije generacije ili imaju proizvode koji su manje atraktivni mlađim generacijama, fokusiranje na preporuke prijatelja i porodice te pozitivne ocjene drugih kupaca može biti efikasnija strategija. Ove grupe kupaca obično cijene autentične preporuke i iskustva, a manje su skloni utjecaju influensera.

Stoga, kompanije trebaju pažljivo razmotriti svoju ciljnu grupu, proizvode i usluge te prilagoditi svoju strategiju marketinga kako bi maksimalno iskoristile prednosti koje nude preporuke prijatelja i porodice, ocjene drugih kupaca i preporuke influensera.

Za više informacija i mogućnosti budućih istraživanja koji vam mogu donijeti ove podatke ali i neke druge koje smatrate relevantnim za svoje e-poslovanje, pridružite se našoj Asocijaciji i iskoristite sve pogodnosti koje nudimo! Kontaktirajte nas putem emaila contact@e-comm.ba i postanite dio naše zajednice već danas.

Fotografije: Amina Alađuz Lomigora