U proteklim godinama, e-trgovina je značajno evoluirala postajući ključni segment globalnog maloprodajnog sektora. Sa sve većim brojem potrošača koji preferiraju online kupovinu zbog praktičnosti i raznolikosti, trgovci kontinuirano prilagođavaju svoje strategije kako bi zadovoljili sve veće zahtjeve digitalnog tržišta. Uz nagli porast prekogranične trgovine, razumijevanje specifičnih izazova i potreba s kojima se suočavaju online trgovci postaje vitalno za daljnji uspjeh.
Tragom ovih događaja, eCommerce asocijacija u BiH zajedno sa partnerima iz Mediapost Hit Mail iz Bugarske, pokrenula je treće zaredom godišnje istraživanje o e-trgovini na području Centralne i Istočne Evrope (CIE). Ove godine, istraživanje će obuhvatiti i sve zemlje iz regije Zapadnog Balkana (Albanija, Bosna i Hercegovina, Kosovo, Crna Gora, Sjeverna Makedonija i Srbija).
“Prikupljanje i analiza podataka ključni su u našem radu. Ova istraživanja pružaju nam uvid u stvarne potrebe i izazove sa kojima se suočavaju e-trgovci kako u BiH tako i u regiji“, istakla je Belma Agić, izvršna direktorica eCommerce asocijacije u BiH. „Saradnja sa partnerima iz Bugarske, već drugu godinu zaredom, doprinosi našem strateškom pristupu zasnovanom na činjenicama. Ponosni smo što možemo pružiti ključne uvide koji našim članovima omogućavaju bolje pozicioniranje na tržištu i poboljšanje njihovih operacija. Naša predanost unapređenju e-trgovine se pokazuje kroz neprestane napore da osiguramo relevantne informacije koje su od ključne važnosti za donošenje informiranih odluka i prilagodbu stalnim promjenama na tržištu.”
U protekle dvije godine ovo istraživanje se etabliralo kao najopsežniji privatno organizovani izvor informacija i ključnih uvida u e-trgovinu u regiji, nastojeći pružiti vrijedne podatke i pomoći e-trgovcima da se dođu do konkretnih uvida.
Prema izvještaju naših partnera iz Ecommerce Europe, krovne evropske Asocijacije za e-trgovnu, online tržište u CIE poraslo je za 29% u 2023. godini, dostigavši ukupnu vrijednost od 104 milijarde eura. Ovaj porast potaknut je povećanom penetracijom interneta, poboljšanom logističkom infrastrukturom i rastućom bazom potrošača koji su sve više skloni online kupovini.
Posmatrajući tekuću godinu, očekuje se da će se ovaj trend nastaviti i u 2024. godini. Prema projekcijama platforme Statista, tržište e-trgovine u Srednjoj i Istočnoj Evropi porast će za dodatnih 18%, potencijalno dostižući 122 milijarde eura do kraja godine. Ova optimistična prognoza podržana je širenjem digitalne ekonomije, vladinim inicijativama za poticaj digitalne transformacije, te rastućom popularnošću mobilne trgovine.
Učešće u ovom istraživanju nudi brojne prednosti za kompanije; pruža vrijedne uvide u najnovije industrijske trendove, izazove i mogućnosti specifične za regiju Centralne i Istočne Evrope. Razumijevanjem ekosistema i preferencija potrošača, kompanije mogu prilagoditi svoje strategije kako bi efikasno ciljale i angažovale svoje kupce. Pored toga, učešće u anketi omogućava kompanijama da uporede svoje poslovanje sa kompanijama u regiji, steknu konkurentsku prednost i identificiraju područja za poboljšanje. Rezultati ankete pružaju sveobuhvatan pregled ekosistema e-trgovine u regiji CIE, osnažujući kompanije da donose informisane odluke i optimiziraju svoje prekogranične operacije e-trgovine. Učestvujući u anketi, e-trgovci će dobiti ovaj vrijedan resurs – finalni izvještaj besplatno, a koji će sadržavati detaljnu analizu rezultata, ključne uvide i konkretne preporuke.
Pristupite anketi putem OVOG linka. Za više informacija možete kontaktirati tim eCommerce asocijacije u BiH putem e-maila contact@e-comm.ba.