Plaćajte online kod domaćih trgovaca i ostvarite povrat novca

Nova kampanja kompanije Mastercard korisnicima automatski vraća 10 KM za minimalno 2 online transakcije i ukupno potrošen iznos od minimalno 1 KM, za online kupovinu na bilo kojem domaćem trgovačkom sajtu ili web platformi za plaćanje računa

Sarajevo, 3. maj, 2022. godine – Online plaćanja i online kupovina nesumnjivo postaju sastavni dio svakodnevnih aktivnosti sve većeg broja građana Bosne i Hercegovine, a kompanija Mastercard, želeći da nagradi i podstakne korisnike da iskoriste prednosti koju ovaj način plaćanja donosi, pripremila je novu kampanju koja se po prvi put provodi i na tržištu BiH. Naime, svi korisnici Mastercard kartica, koje su izdale banke učesnice ovog programa, koji u periodu od 1. do 31. maja 2022. godine izvrše 2 online plaćanja ukupne zbirne vrijednosti od 1 KM, automatski dobijaju nazad 10 KM na račun povezan sa svojom Mastercard karticom.

Pravo na povrat sredstava, odnosno keš-bek, ostvariće svi korisnici Mastercard kartica, bez obzira na to koja banka učesnica programa im je karticu izdala, a koji obave najmanje 2 online kartična plaćanja sa bilo kog uređaja – računara, tableta ili telefona, isključivo kod domaćih internet trgovaca, odnosno na domaćim web platformama i aplikacijama kompanija koje imaju omogućenu ovu opciju plaćanja. Važno je napomenuti da se računaju i plaćanja komunalnih računa obavljena online na portalima ili u aplikacijama trgovaca koji tu opciju podržavaju, kao i online plaćanja koja se obavljaju sačuvanom latnom karticom, odnosno kroz uslugu credentials-on-file.

„Tradicionalna MasterIndex studija pokazala je da čak 72% ispitanika (BH građana) koristi online plaćanja, što je porast od 30% u poređenju sa godinom prije početka pandemije. Prvi izbor korisnika su i dalje domaće online prodavnice (36%), a povjerenje u bezbjednost online kupovine je na stabilnih 49%. Zato kako bismo podržali domaće e-trgovce i podstaknuli dalji rast online transakcija po prvi put na BiH tržište donosimo ovu vrstu kampanje, koja podrazumjeva automatski povrat novca. Međutim, cilj nam je i ukazati korisnicima da kartično plaćanje na internetu ne donosi samo pogodnosti u pogledu povrata, jednostavnosti i brzine – nego prije svega garanciju sigurnosti plaćanja jer Mastercard pruža vrijedne sigurnosne alate i mogućnost reklamacije koji vlasnicima kartica daju svu neophodnu zaštitu i osjećaj bezbrižnosti tokom online plaćanja“, izjavila je Jelena Ristić, direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard.

Kako je primjetan rast povjerenja u online plaćanja, važno je i ponoviti uobičajene savjete korisnicima da online plaćanjima uvek pristupaju na isti način kao što to rade sa standardnim kartičnim plaćanjima, to znači da nikome, nikad ne otkrivaju broj kartice, PIN i CVC2 kodove i da ne dijele ove podatke putem poruka, elektronske pošte ili društvenih mreža. Takođe, preporuka je da se provjeri da li web stranica trgovca ima simbol katanca i https:// oznaku koji garantuju sigurnu enkripciju podataka. Takođe, korisnicima se savjetuje da potraže Mastercard® SecureCode™ ili Mastercard Identity Check simbole na stranici trgovca, kao potvrdu garancije da se njihovi podaci razmjenjuju samo sa finansijskom institucijom koja prihvata plaćanje, a ne sa trgovcem. Sve češće u primjeni je i dodatni vid sigurnosti, Mastercard rješenje bazirano na EMV 3DS standardima, odnosno metodi tzv. biometrijske autentifikacije koji klijentima omogućava pouzdano prepoznavanje krajnjeg korisnika kartice pri potvrdi online plaćanja.

O kompaniji Mastercard

Mastercard je globalna tehnološka kompanija u oblasti platne industrije. Naša misija je da pomažemo i osnažimo inkluzivnu, digitalnu ekonomiju od koje korist imaju svi i svuda time što transakcije činimo sigurnim, jednostavnim, pametnim i pristupačnim. Kroz korištenje sigurnih podataka i mreže, partnerstava i oslanjajući se na neprocjenjive mogućnosti, naše inovacije i rješenja pomažu pojedincima, finansijskim institucijama, vladama i poslovnim subjektima da ostvare svoj najveći potencijal. Naš koeficijent pristojnosti (DQ) je u osnovi naše poslovne kulture i svega što radimo unutar kompanije i izvan nje. Sa vezama na preko 210 tržišta i teritorija, mi gradimo održivi svijet u kome su neprocjenjive mogućnosti svima dostupne.