Shoptalk Europe 2024, održan u živopisnoj Barceloni, još jednom je potvrdio svoj status ključne platforme i mjesta sastajanja za lidere maloprodaje. Naša Asocijacija s ponosom nastavlja partnerstvo sa Shoptalkom, a ove godine nas je predstavljala izvršna direktorica Belma Agić. Tema konferencije, “Alisa u zemlji čudesa”, savršeno je odražavala atmosferu ispunjenu inovacijama i transformacijama koje su nas inspirisale da istražujemo nove mogućnosti i prilagođavamo se dinamičnim tržišnim uslovima. Posebna pažnja posvećena je eCommerce sektoru, sa naglaskom na teme poput umjetne inteligencije, poslovne agilnosti i personalizacije korisničkog iskustva.
Tokom Shoptalk Europe 2024, u sklopu programa “Hosted Retailers & Brands”, održano je preko 25.000 sastanaka. Naša eCommerce asocijacija iz BiH ostvarila je više od 30 značajnih susreta. Ovi sastanci su bili izuzetno produktivni; razgovarali smo sa ključnim inovatorima u industriji, medijima i srodnim organizacijama, te uspostavili vrijedne konekcije koje će biti od velike koristi i našim članicama. “Speed Dating” format sastanaka omogućio je stvaranje dragocjenih veza u otvorenom i prijateljskom okruženju, što je dodatno potvrdilo vodeću ulogu Shoptalka kao mjesto gdje se oblikuje budućnost maloprodaje. Naš angažman na ovogodišnjoj ediciji bio je važan za razumijevanje trenutnih trendova i pripremu za buduće izazove, potvrđujući našu predanost inovacijama i unapređenju tržišne pozicije naše Asocijacije i njenih članova u svijetu digitalne trgovine.
Ključne tematske sesije i uvidi sa Shoptalk Europe 2024
Tokom tri intenzivna dana na Shoptalk Europe 2024, osim uspostavljanja vrijednih kontakata, produbili smo naše razumijevanje najnovijih eCommerce trendova. Konferencija je ponudila bogat program, istražujući kako inovacije unapređuju moderne maloprodajne aspekte. Od primjene umjetne inteligencije u korisničkoj usluzi do uvođenja održivih praksi, svaki segment je dodatno osnažio našu spremnost za buduće izazove i prilike u digitalnoj trgovini. Evo pet stavki o kojima se najviše razgovaralo:
1. Umjetna inteligencija: Između ‘dizanja digitalne prašine’ i stvarnog potencijala
Na konferenciji je umjetna inteligencija ocijenjena kao tehnologija čija trenutna atraktivna i aktivna uloga možda premašuje njene trenutne mogućnosti, ali čiji dugoročni potencijal ostaje ogroman. Brendovi koji su prepoznali i rano prihvatili ovaj potencijal već su korak ispred konkurencije. U kontekstu eCommerce-a, AI se sve više koristi za predviđanje potreba kupaca, optimizaciju zaliha i personalizaciju ponude, što doprinosi efikasnijem i prilagođenijem korisničkom iskustvu.
2. Agilnost i prilagodljivost
Dinamično tržište zahtijeva brzu prilagodbu i inovacije, a panelisti su naglasili važnost agilnosti u poslovanju. Brza iteracija, učenje na greškama i prilagođavanje brzim promjenama u potrebama kupaca ključni su za održavanje konkurentnosti.
3. Personalizacija i razumijevanje kupaca
Trgovci se sve više usmjeravaju na razumijevanje svojih kupaca kroz analizu podataka i AI. Individualizacija ponude, pravovremena dostava i tačno ciljanje želja i potreba potrošača postaju standard koji kupci ne samo da očekuju, već i zahtijevaju.
4. Održivost i vrijednost proizvoda
Izazovi sa kojima se trgovci susreću uključuju pružanje pristupačnosti, vrijednosti i održivosti svojih proizvoda. Inovacije poput razvoja novih usluga, brže dostave i fokusiranje na održivost i transparentnost proizvodnih procesa ključni su za privlačenje savremenih potrošača koji vrednuju etički osviještene brendove.
5. Liderski stil i korporativna kultura
Rukovodioci i menadžment koji pokazuju podršku, kako kroz uspjehe tako i kroz neuspjehe, stvara pozitivno okruženje koje potiče inovacije i rast. Kultura koja cijeni brze odluke, ali i podršku timu u izazovima, doprinosi stvaranju kompanija koje su sposobne brzo se prilagoditi i evoluirati.
Shoptalk Europe 2024 nije bio samo skup o maloprodaji; bio je to događaj koji je preoblikovao način na koji kompanije razmišljaju o budućnosti trgovine. Panelisti su pružili uvide u to kako inovacije i tehnologija oblikuju komunikaciju brendova s potrošačima, fokusirajući se na ključne aspekte kao što su personalizacija, brzina odgovora na zahtjeve potrošača i održivost. Time su položili temelje za buduće strategije koje će kompanijama omogućiti ne samo da opstanu, već i da napreduju u dinamičnom digitalnom okruženju.
Osim toga, značajan dio našeg sudjelovanja bio je učestvovanje u sastancima sa regionalnom eCommerce alijansom BECA – Balkan eCommerce Alliance. Kao suosnivači, zajedno sa predstavnicima regionalnih eCommerce asocijacija, razgovarali smo o novim zajedničkim inicijativama.
Jedan od najdragocjenijih aspekata konferencije bio je susret sa dragim kolegama i partnerima iz industrije. Ovi sastanci nisu samo ojačali naše profesionalne veze, već su pružili priliku za razmjenu ideja i iskustava koje će obogatiti naš rad. Shoptalk je ponovno potvrdio svoj status kao ključno mjesto za razmjenu znanja i ideja, usmjeravajući liderstvo maloprodaje prema svjetlijoj, učinkovitijoj i etičnijoj budućnosti.
Za detaljnije informacije o temama i diskusijama sa ovogodišnjeg Shoptalk Europe, posjetite službene stranice konferencije ili pogledajte dodatne resurse i izvještaje koji su dostupni online.