Svake godine potrošači imaju nove kupovne navike, posebno pod utjecajem okolnih društvenih i tehnoloških normi. Društveni mediji su uveliko pridonijeli promjeni potrošačkih navika. Bilo koji ozbiljan biznis ne smije i ne može zanemariti prisutnost na društvenim mrežama. Ove su platforme od vitalne važnosti za kompanije, bez obzira na njihovu veličinu.
87% kupaca je pod utjecajem društvenih medija, te njihov sadržaja utiče na ponašanje pri kupnji. Strategija društvenih medija može se integrirati u razvojnu i komunikacijsku strategiju vaše online trgovine.
Kako biste u potpunosti iskoristili potencijal online platformi poput LinkedIna, Facebooka, Instagrama, TikTok is l., te optimizirali svoje šanse za uspjeh, potrebno je razumjeti svaku mrežu jer one nisu nužno prilagođene vašem poslovanju, njegovim potrebama i vašim proizvodima.
U ovom članku napravili smo pregled najpopularnijih društvenih mreža na svijetu, a dat ćemo vam sve brojke kao i ključne podatke za odabir, ali i za korištenje najprilagođenijih društvenih medija za vašu online trgovinu.
Za preuzimanje vodiča posjetite stranicu: https://www.ecommerce-nation.com/social-media-guide-ecommerce/#form
Zašto koristiti društvene mreže za prodaju?
Društvene mreže privukle su 4,62 milijarde korisnika u 2022. godini ili 58,4% svjetske populacije. Među ovim impozantnim brojem korisnika nalaze se i vaši targetirani kupci, koji uključuju i vaše tipične kupce.
Kao što je već spomenuto, ovi su mediji očito promijenili način na koji se potrošači ponašaju prema ponudi kao i prema robnim markama. Procesi otkrivanja proizvoda i brendova su se promijenili, što je dovelo do kreiranja novih strategija.
Social selling
Social selling je termin koji i ne možemo baš najbolje prevesti na naš jezik, a odnosi se na sklapanje i razvoj kvalitetnih odnosa s klijentima u digitalnom okruženju, najčešće putem društvenih mreža. To je ustvari cjelokupna strategija korištenja društvenih medija za prodaju, s ciljem rasta vašeg poslovanja i baze potrošača. Cilj je otkriti potrošače koji bi mogli odgovarati vašoj definiranoj ‘buyer personi’ i pretvoriti ih u potencijalne kupce.
To je proces istraživanja, odabira i interakcije s potencijalnim klijentima na društvenim mrežama.
Dakle, vidimo sve više karakteristika za e-trgovinu na tim društvenim mrežama. Sada je moguće promovirati i prodavati proizvode direktno na platformama, zahvaljujući namjenskim funkcijama i prilagođenim reklamnim kampanjama. Granica između online trgovina i društvenih mreža postaje sve nevidljivija.
Ostvarite vidljivost putem društvenih medija
Društvene mreže vam daju priliku da se predstavite široj javnosti. To pomaže u razvoju vidljivosti vašeg brenda, što poboljšava njegovu uočljivost. Prilika je to da prezentirate svoje proizvode i privučete nove potencijalne kupce.
Ako dijelite pravi sadržaj na društvenim platformama, u pravo vrijeme, na pravoj platformi, s pravim tonom, imat ćete sve svoje šanse da privučete prave potencijalne klijente.
Štaviše, to je izvrstan kanal za razvoj prometa u vašoj online trgovini. Što više ljudi priča o vama na društvenim mrežama, što ste vidljiviji, što više ljudi dijeli vaš sadržaj, to će biti veća mogućnost da dođete do novih kupaca.
Budite bliže svojim kupcima pomoću društvenih medija
Društvene mreže izvrsna su platforma za približavanje potrošačima i potencijalnim kupcima kroz kvalitativno targetiranje. Moći ćete s njima stupiti u direktni kontakt, odgovoriti na njihova pitanja, zahvaliti im na interesu ili ih obavještavati o svojim novostima. Osim toga, kroz povratne informacije svojih kupaca imat ćete mogućnost poboljšati svoje proizvode ili usluge. Društveni mediji su rudnik informacija za praćenje medija, konkurentsko obavještavanje, … i za poznavanje potreba potrošača u vašoj industriji.
Društveni mediji vam pomažu da ujedinite zajednicu koja će moći ispuniti vaša očekivanja u vezi s kupnjom, povratnim informacijama, ali posebno koja može djelovati kao grupa ambasadora vašeg brenda.
Lista glavnih platformi društvenih mreža
Evo popisa društvenih mreža na kojima morate biti, s nekim informacijama koje vam mogu pomoći da ciljate prave vrste potrošača. Imajte na umu da su ove informacije općenite i ne moraju nužno vrijediti za sve industrije.
Facebook, lider društvenih medija
Facebook je mreža broj 1 u svijetu i jedna je od pionira koja je uspjela preživjeti test vremena, upkos svim napadima kojima je bila izložena.
Facebook grupa je nedavno dobila novi izgled, preimenovavši se u Meta. Ovo novo ime odnosi se na metaverzum, produžetak interneta kakav poznajemo danas. To je referentni društveni medij, posebno za B2C kompanije, koje svoje proizvode nude pojedinačnim potrošačima.
Danas mreža ima 2,912 milijardi pratilaca (broj mjesečno aktivnih korisnika u januaru 2022.). To je uglavnom zbog snage Meta grupe, koja zahtijeva međusobno povezivanje različitih aplikacija kao što su Instagram, WhatsApp ili Messenger.
Publika
Korisnici Facebooka lojalni su platformi što dovodi, kao što je gore navedeno, do međusobnog povezivanja različitih aplikacija. 79% mjesečnih korisnika prijavljuje se na platformu svaki dan.
Najzastupljeniji dio populacije na Facebooku su: muškarci, od 25 do 34 godine, 18,4%. Sveukupno rodna distribucija iznosi: 56,3% muškaraca i 43,7% žena.
Ciljevi
• Izgraditi zajednicu i lojalnost
• Iskoristiti dodatni online prodajni kanal, odgovarajući na navike korištenja ili potrošnje dijela vašeg marketinškog cilja
• Ostvariti dodatni promet na svojoj online trgovini
• Istaknuti svoje proizvode i ostvarite veću prodaju
• Postaviti ciljane marketinške kampanje zahvaljujući mreži oglašavanja
Vrhunske stranice
Ovdje je popis nekih od najvažnijih stranica robnih marki na Facebooku. Njima, naravno, upravljaju veliki brendovi, ali možete se nadahnuti strategijama implementiranim na mreži kako biste razvili vlastitu zajednicu.
To vam može dati inspiraciju i pomoći vam da brže rastete uz učinkovitu strategiju društvenih medija.
• Samsung: 159,82 miliona fanova
• Coca-Cola: 106,96 miliona fanova
• YouTube: 84,35 miliona fanova
• McDonald’s: 79,85 miliona fanova
Alati za korištenje
• Facebook Ad Center: Ova oglasna mreža koju nudi grupa Meta na Facebooku omogućuje vam precizno ciljanje korisnika interneta (dob, lokacija, spol itd.)
• Facebook Shops: Platforma za e-trgovinu koju nudi Meta, olakšava prodaju proizvoda na Facebook platformi
• Page Insights: Alat koji vam omogućuje da odaberete KPI-ove za svoju stranicu i da ih pratite
• Facebook Pixel: alat za oglašavanje i analitiku koji vam omogućuje mjerenje učinkovitosti vašeg oglašavanja praćenjem radnji koje poduzimaju posjetitelji vaše online trgovine
• Facebook IQ: alat koji nudi Meta koji pruža podatke i analizu ponašanja korisnika, kao i marketinške savjete koje možete primijeniti na Facebook
Savjeti za primjenu
• Radije objavljujte vizualni sadržaj- video zapise i slike. Ova vrsta sadržaja ima najviše potencijala za dijeljenje
• Nastojte stvoriti reakciju među korisnicima, zahvaljujući kratkim, dojmljivim, pa čak i šaljivim porukama
• Koristite Facebookove alate za vidljivost i ciljanje
• Koristite Facebook Live za kreiranje sastanaka i interakciju sa zajednicom
Instagram, 100% vizualni medij Mete
Instagram je započeo s radom 2010. godine, a 2012. kupila ga je kompanija koja je danas poznata kao Meta Group. Ova vizualna platforma posebno je popularna među mladom publikom zbog svoje funkcionalnosti.
Mobilna platforma svaki dan ima 1,478 milijardi korisnika (podaci za januar 2022.), a 500 milina dnevnih korisnika.
Publika
Kao što je spomenuto, Instagram populacija je mlađa od Facebook populacije. Jedan od razloga za to su karakteristike platforme izrazito vizualno orijentirane na sadržaj. Informacije se komuniciraju efikasnije i brže, ne zahtijevaju veliku koncentraciju i angažman.
Ponovno su muškarci najzastupljeniji na Instagramu. 17.9% ih je između 18 i 24 godine. Sveukupno rodna distribucija od 51,6% muškaraca i 48,4% žena.
Ciljevi
• Istaknuti aktivnosi i stvoriti okruženje bazirano na vizualnom identitetu
• Dosegnuti mladu publiku
• Promovirati svoje proizvode
• Povezati se sa svojom zajednicom
• Usvojiti strategiju utjecajnog marketinga
Profili vrhunskih robnih marki
Brendovi imaju priliku da lako istaknu svoje proizvode putem platforme poput Instagrama. Veliki brendovi tada prirodno iskorištavaju prednosti da bi ponudili sadržaj prilagođen njihovoj zajednici, posebno mlađima..
• Nike: 205 miliona fanova
• Victoria’s Secret: 71,8 miliona fanova
• Huda Beauty: 50 miliona fanova
• Chanel: 49,4 miliona fanova
Alati za korištenje
• Instagram Shopping: Alat koji je predložila platforma koji vam omogućuje dodavanje veze direktno na vaš proizvod, na vaše fotografije (oglašavanjem se upravlja na Facebooku, tamo ćete prvo morati učitati svoj katalog)
• Instagram Business: povezan s vašim Facebook accountom, omogućuje vam oglašavanje na platformi. Na Instagramu postoje dvije vrste oglasa: format objave (slika ili video) ili format priče. Morate imati najmanje 10 000 pratitelja da biste dodali poveznice u svoje objave
• Favikon: Ovaj vam alat pomaže u ciljanju, procjeni i kontaktiranju utjecajnih osoba
• Mojo: alat za stvaranje originalnih i kreativnih priča kako biste se razlikovali od drugih
• InShop: mobilni softver koji vam omogućuje jednostavno uređivanje vaših videozapisa
Savjeti za primjenu
• Dramatizirajte svoju ponudu stavljajući svoje proizvode u razne situacije
• Izgradite snažan vizualni identitet + predložite kvalitetne slike
• Pokažite autentičnost i spontanost korištenjem Story i Live opcija
• Proučite najrelevantnije hashtagove i dodajte ih svojim publikacijama kako biste stekli vidljivost i viralnost (usredotočite se na kvalitet, ne na kvantitet)
• Organizirajte takmičenja s nagradama kako biste povećali svoj viralni potencijal
• Proučite influencere i koristite ih
LinkedIn, profesionalna platforma
LinkedIn je jedna od prvih društvenih platformi koja se pojavila početkom 2000-ih. Mreža, specijalizirana za profesionalne djelatnosti, postala je javna 2003. godine, nakon osnivanja kompanije godinu dana ranije. U januaru 2022. platforma je privukla 808,4 miliona korisnika. 40% ovih korisnika povezuje se na LinkedIn svaki dan.
Publika
Po svojoj prirodi, LinkedIn-ova publika je starija od drugih društvenih mreža. U osnovi, ova platforma omogućava profesionalcima da dijele svoje biografije jedni s drugima. Od tada, upotreba je ‘mutirala’ i postala mjesto za razmjenu različitih profesionalnih pitanja iz različitih industrija. Tako je najzastupljenija populacija od 25 do 34 godine, sa 59,1%. Što se tiče rodne distribucije, 43,4% korisnika LinkedIn-a su žene, a 56,6% muškarci.
Ciljevi
• Raditi komercijalno istraživanje i razvijajti svoju mrežu
• Razviti lični brend i zagovaranje zaposlenih
• Promocija aktivnosti i demostracija stručnosti u svojoj oblasti
• Povećati vidljivost kompanije
• Podijeliti informacije o kompaniji i staviti svoje zaposlenike u centar pažnje
• Pratiti medije i konkurenciju
• Razmjena sa zajednicom
• Regrutacija
Profili vrhunskih robnih marki
Priroda LinkedIn-a znači da ljudi imaju tendenciju da prate uticajne kompanije u glavnim industrijama. U tom cilju, GAFAM se može naći među najpraćenijim brendovima na platformi.
Amazon: 24,5 miliona pratilaca
Google: 24,1 milion pratilaca
Microsoft: 16,5 miliona pratilaca
Apple: 15,8 miliona pratilaca
Alati za korištenje
• LinkedIn Sales Navigator: komercijalni alat koji vam omogućuje traženje i brzo pronalaženje najzanimljivijih potencijalnih kupaca
• Campaign Manager: alat za upravljanje oglašavanjem koji nudi 5 vrsta oglašavanja od tekstualnih oglasa do sponzoriranih publikacija
• Waalaxy: automatizirani alat za traženje prodaje i procesi na LinkedInu
• Shield: alat za praćenje i analizu koji će vam pružiti potpunu analitiku za vaš LinkedIn račun
Savjeti za primjenu:
• Koristite hashtagove u svojim objavama, maksimalno između 3 i 5. Oni bi trebali biti prilagođeni vašem cilju i interesima zajednice
• Preferirajte objavu vizualnog sadržaja (slike, video, PDF) kako biste se istaknuli i stekli vidljivost
• Izradite svoje publikacije s ciljem stvaranja angažmana i komentara
• Obratite pažnju na svoje slogane (prva 3 vidljiva reda) kako biste privukli pozornost
• Identificirajte osobe (tag) uključene u vašu objavu, to će vam omogućiti dodatni doseg
• Učestalost objava: nekoliko 3-5 objava sedmično
Vodič dostupan na: https://www.ecommerce-nation.com/social-media-guide-ecommerce/#form
Twitter, mreža za vijesti i mikroblogove
Twitter je društvena i mikro-blogging mreža u stvarnom vremenu, ograničena na postove od 280 znakova. U januaru 2022. platforma je imala 436,6 miliona aktivnih korisnika, od kojih se 206 miliona prijavljivalo svaki dan.
Publika
Muškarci između 25 i 34 godine predstavljaju 38,5% populacije prisutne na Twitteru. Rodna distribucija na mreži je 70,4% muškaraca i 29,6% žena.
Ciljevi
• Praćenje medija i kontroliranje svojr e-reputacije
• Cijeljenje sadržaja, vijesti i izgradnja imidža stručnjaka u svom području
• Približiti se zajednici i komunicirajte s korisnicima
• Poboljšati vidljivost i iskoristiti potencijal viralnosti ovog društvenog medija
• Poboljšati imidž svog brenda
Profili vrhunskih brendova
Najpopularniji brendovi na Twitteru uspjeli su se prilagoditi specifičnosti komunikacije mreže. Objave su vrlo kratke i moraju biti učinkovite, sa značajnim informacijama. Štoviše, humor je jako bitan na mreži, što također zahtijeva prilagodbu kulturi korisnika.
• PlayStation: 24,3 miliona pratilaca
• Xbox: 17,9 miliona pratilaca
• Chanel: 13,3 miliona pratilaca
• Samsung Mobile: 12,4 miliona pratilaca
Alati za korištenje
• Twitter for Business: alat za stvaranje i distribuciju reklamnih kampanja putem svoje oglašivačke mreže
• Tweetdeck: alat koji vam omogućuje upravljanje većinom elemenata vašeg Twitter računa
• Buffer: alat koji vam omogućuje planiranje vaših tweetova, njihovo objavljivanje u željeno vrijeme
• Audiense Connect: alat koji vam omogućuje da razvijete prilagođeni chatbot za interakciju s vašim pratiteljima na platformi, automatski koristeći privatne poruke
• Talkwalker: alat za praćenje i analizu društvenih medija koji vam pomaže kontrolirati svoju e-reputaciju
Savjeti za primjenu
• Platforma se može koristiti kao dodatna podrška za odnose s korisnicima
• Koristite popularne hashtagove za postizanje vidljivosti
• Budite sažeti, imate samo 280 znakova
• Koristite vizualni sadržaj da biste se istaknuli
• Održavajte visoku učestalost objavljivanja
• Upoznajte se s “kulturom” na platformi i usvojite odgovarajući ton
• Izbjegavajte komercijalne publikacije*
Pinterest, pribadače za društvene mreže
Pinterest je rođen 2009. i pokrenut 2010. te je društveni medij kojem je prioritet vizualni sadržaj. Danas platforma ima 431 milijun jedinstvenih korisnika.
Publika
Publika
Rodna distribucija platforme je 76,7% žena i 15,3% muškaraca. To ne znači da Pinterest nije platforma za muškarce, jer se broj muškaraca Gen Z povećao za 40% u odnosu na prethodnu godinu. Što se tiče Generacije Y, broj korisnika je porastao za 35%.
Ciljevi
• Usmjeriti promet na svoju web stranicu i poboljšajti svoj SEO
• Kreirati vidljivost i istaknuti svoje proizvode kvalitetnim vizualima
• Ipak ciljati privenstveno žensku klijentelu
• Iskoristiti vrlo visoko vrijeme zadržavanja
• Unaprijediti prodaju koristeći brojne elemente i alate za e-trgovinu
Profili vrhunskih robnih marki
Najpopularniji brendovi na platformi razumjeli su što njihova ciljana publika želi: vizualni i inspirativan sadržaj. Na Pinterestu korisnici kupuju i konzumiraju samo kada se zaljube, zbog čega vizualni elementi moraju biti uredni, a robne marke moraju koristiti alate platforme za e-trgovinu.
• Harper’s BAZAAR: 6,4 miliona pratitelja
• Nordstrom: 5,2 miliona pratitelja
• L.L.Bean: 5 miliona pratitelja
• April and May: 4,3 milijuna pratitelja
Alati za korištenje
• Pinterest Business: alat za prikazivanje oglasa na platformi
• Tailwind: alat za planiranje koji vam štedi vrijeme i daje informacije o vašoj publici
• Shop The Look: alat koji korisnicima omogućuje da kliknu na proizvod koji žele, a zatim pređu direktno na kupnju
•Try On: funkcija isprobavanja pomoću proširene stvarnosti
Savjeti za primjenu
• U ime svoje tablice unesite za vas najvažnije ključne riječi
• Redovito kačite sadržaj na svoj profil
• Stvorite inspirativne vizuale dobre veličine i kvalitete
• Stvorite ‘boards’ za suradnju kako biste došli do novih posjetitelja
• Izradite bogate pinove proizvoda
• Ponudite video sadržaj
YouTube, video platforma
YouTube se čini nezaustavljivim od svog nastanka i akvizicije od strane tražilice Google. Kreatori sadržaja privlače sve više korisnika, nudeći raznolike videozapise, posebno potaknuti interesima robnih marki i partnerstvima. Video platforma je druga najposjećenija stranica na svijetu, iza Googlea, s 2,562 milijarde jedinstvenih korisnika mjesečno, kao i 122 milijuna jedinstvenih korisnika dnevno.
Publika
YouTube je posebno popularan među najmlađim segmentom populacije, naročito među 25-34 godišnjacima kojih je 21,2%. Rodna distribucija je sljedeća: 46,1% žena i 53,9% muškaraca.
Ciljevi
• Osnivanje i udruživanje zajednice
• Sticanje popularnosti i viralnost
• Poboljšanje SEO strategije i privlačenje prometa na web stranicu
• Dramatizacija i prikazivanje proizvoda u video formatu
• Približiavanje potrošačima putem s videa
• Pronlazak novih kupaca
Profili vrhunskih robnih marki
Najpopularniji brendovi su oni koji nude sadržaje prilagođene potrebama korisnika platforme naročito zabavni brendovi, namijenjeni mlađoj publici. Ovi brendovi razvili susadržajne strategije koje sada prepoznaju svi profesionalci u tom području.
• LEGO: 14 milijuna pretplatnika
• PlayStation: 14 milijuna pretplatnika
• GoPro: 10,6 milijuna pretplatnika
• Red Bull: 10,4 milijuna pretplatnika
Alati za korištenje
• YouTube Analytics: alat koji se bazira na Googleovoj YouTube Analytics, koji pruža detaljnu statistiku za procjenu uspjeha vaših videozapisa i usvajanje odgovarajućih strategija
• TubeBuddy: dijagnostički alat koji analizira vaš video da ustanovi je li dobro konfiguriran i optimiziran za organsko pretraživanje radi generiranja pregleda
• VidiQ: alat koji vam omogućuje upravljanje i optimizaciju vaše prisutnosti na YouTubeu
Savjeti za primjenu
• Promovirajte svoj vizualni identitet i autentičnost
• Investirajte u pravi materijal
• Radite na svojim ključnim riječima, naslovima i opisima kako bi se vaš kanal i video zapisi lako pronašli
• Privucite pažnju gledatelja u prvih nekoliko sekundi
• Radite na svojim sličicama (thimbnails)
• Strukturirajte svoje videozapise
Snapchat, 100% mobilni
Snapchat je društvena mreža namijenjena isključivo mobilnoj upotrebi. Zato je namijenjena mlađoj populaciji koja više vremena provodi na svojim pametnim telefonima. U januaru 2022. platforma je privukla 557,1 miliona aktivnih korisnika, s 319 miliona jedinstvenih posjetitelja dnevno.
Publika
Većina korisnika aplikacije su mladi: najzastupljeniji dio populacije na mreži su oni od 18 do 24 godine. Rodna distribucija je: 54,4% žene i 44,6% muškarci.
Ciljevi
• Povezivanje s zajednicom
• Komunikacija s mladom ciljnom skupinom
• Kreiranje i dijeljenje viralnog sadržaja
• Isticanje proizvoda
Profili vrhunskih robnih marki
Brendovi prisutni na Snapchatu koriste prednosti mogućnosti e-trgovine platforme kako bi svoje proizvode ponudili mladoj publici. To im omogućava da prošire svoj doseg i povećaju promet.
• NBA
• Toyota
• Ben & Jerry’s
• L’Oréal Paris
Alati za korištenje
• Story Studio : Snapchat alat koji vam omogućava da uređujete svoje video zapise
• Snapchat Trends : alat za pronalaženje najpopularnijih tema u ovom trenutku u aplikaciji
Savjeti za primjenu
• Snapchat ima puno filtera dostupnih korisnicima, pa ih iskoristite!
• Sadržaj na Snapchatu je zasnovan na vremenu, stoga ne ustručavajte se objavljivati nekoliko puta sedmično.
• Kao i na drugim društvenim mrežama, video zapisi neneriraju više angažmana od drugih formata.
• Oglašavajte se kako bi promovirali svoje poslovanje
• Koristite influencere
TikTok, mali koji je postao velik
TikTok je društvena senzacija posljednjih godina. Uprkos čvrstom uporištu vodećih u ovom prostoru, kineska platforma je osvojila svijet i koristi je mlađa publika, poput Snapchata. Razliku obilježava njegova korisnička baza: u januaru 2022. TikTok je imao milijardu aktivnih korisnika.
Publika
Društvena platforma ima 3 milijarde preuzimanja. 60% populacije koja koristi ovu aplikaciju ima između 16 i 24 godine. Što se tiče rodne distribucije, 60% žena i 40% muškaraca.
Ciljevi
• Kreirati relevantne izazove za stvaranje veza sa trargetiranom zajednicom
• Približiti se najmlađim kupcima
• Stvoriti i dijeliti viralni sadržaj
• Iskoristiti vrlo visoku stopu angažmana
• Ponuditi kreativan i duhovit sadržaj
• Humanizirajte svoju tvrtku
Profili vrhunskih robnih marki
Brendovi koriste prednosti platforme kako bi ponudili dvije vrste sadržaja: organski sadržaj, istaknut izazovima i kratkim videozapisima, i plaćeni sadržaj, predstavljen reklamnim prekidima koji se nalaze između videa u našem feedu.
• Gymshark: 3,5 milijuna pratitelja
• Chipotle: 1,7 milijuna pratitelja
• Cilj: 1,6 milijuna pratitelja
• Amazon: 542,5 tisuća pratitelja
Alati za korištenje
• TikTok Analytics: alat za praćenje izvedbe vašeg računa i bolje razumijevanje pretplatnika za prilagodbu vašeg sadržaja
• TikTok Shopping: finkcija e-trgovine u partnerstvu s Shopifyjem koja vam omogućuje kupnju proizvoda izravno na platformi
• TikTok Live: funkcija koja vam omogućava da kreirate formate uživo i omogućite interakcije u realnom vremenu
Savjeti za primjenu
• TikTok nudi puno efekata, stoga ih iskoristite za stvaranje kvalitetnih videa.
• Napravite takmičenja: moguće je nuditi poklone na mreži. Dakle, na ovaj način privucite nove članove svojoj bazi pratitelja.
• Nemojte biti previše ozbiljni, društvena mreža je namijenjena zabavi.
• Pratite trendove, posebno popularnu glazbu i hashtagove, kako biste dobili viralnost.
• Komunicirajte s influencerima
WhatsApp, prvi svjetski instant messenger
WhatsApp je instant messenger koji trenutno nudi grupa Meta. Platformu diljem svijeta koristi 2 milijarde aktivnih korisnika mjesečno. Svaki dan se pošalje 100 milijardi poruka.
Publika
20% odraslih (starijih od 18 godina) koristi platformu. Ukupno 5 miliona kompanija koristi WhatsApp Business.
Ciljevi
• Približiti se svojim kupcima
• Koristiti aplikaciju kao korisničku službu
• Brža komunikacija i odgovori prema klijentima i prilagodba razgovora
• Prenos informacija
• Istaknuti usluge i proizvode
Vrhunski brendovi koji koriste WhatsApp
WhatsApp vam daje priliku da upravljate odnosima s klijentima, istovremeno približavajući im se kroz komunikaciju u svom okruženju.
• Adidas
• BMW
• Hellman’s
• Unilever
Alati za korištenje
• WhatsApp Business: aplikacija namijenjena vlasnicima malih tvrtki. Omogućuje vam jednostavnu interakciju s klijentima i predstavljanje vaših proizvoda i usluga
• Landbot: ovaj vam alat omogućuje stvaranje chatbota za WhatsApp, koji vam pomaže automatizirati vaš odnos s klijentima, na primjer
• Polls for WhatsApp: alat koji vam omogućuje izradu anketa
Savjeti za primjenu
• Podijelite sve relevantne informacije o svom poslovanju (ime, logotip, kontakt podatke, novosti…) na WhatsApp Business.
• Napravite web stranicu za e-trgovinu s katalogom putem aplikacije Whatsapp Business za izlaganje svojih proizvoda.
• Promovirajte svojim vjernim kupcima šaljući im prilagođene ponude i savjete.
• Podijelite svoje vijesti putem “Statuses”. Opcija slična Storyju koja se pojavljuje u tabu pored conversations i traje 24 sata.
• Segmentirajte svoj imenik za slanje prilagođenih poruka i ponuda.
Twitch, platforma broj 1 za streaming
Twitch je iznenadio svijet kada je razvio koncept live streaminga, toliko da su divovi tehnološke industrije promatrali kompaniju radi akvizicije. Sada dio Amazona, platforma za streaming privlači 140 miliona mjesečno aktivnih korisnika od januara 2022., s 31 miliona aktivnih korisnika dnevno.
Publika
Twitch je posebno orijentiran na video igre i privlači mladu publiku. Brendovi su to shvatili i primjenjuju prilagođene strategije za komunikaciju s pravom ciljanom skupinom. Tako je 75% korisnika platforme između 16 i 34 godine, a 65% su muškarci.
Ciljevi
• Dosegnuti mladu i povezanu ciljnu skupinu
• Izdvojiti se od konkurencije
• Pokazati inventivnost i inovativnost
• Ojačajti odnos sa svojim klijentima i direktna komunikacija s njima
• Učiniti kompaniju ljudskijom i autentičnijom
• Istaknuti ekspertizu svoje organizacije
Profili vrhunskih robnih marki
Brendovi na platformi za striming su posebno zanimljivi mlađim potrošačima i govore istim jezikom kao i oni. Zaista je potrebno razumjeti šifre ovog dijela populacije, kao i one platforme, kako bi se predložili prilagođeni i atraktivni sadržaji.
• Alienware: 115.000 pratitelja
• Wendy’s: 113.000 pratitelja
• Porsche: 22.900 pratitelja
• Burberry: 4.200 pratitelja
Alati za korištenje
• Twitch Advertising: Twitchova oglasna mreža za emitiranje vaših oglasa
• Open Broadcast Software (OBS): softver za streaming koji omogućuje snimanje vašeg zaslona
• StreamLabs: softver za prijenos uživo koji omogućuje upravljanje interakcijama s gledateljima, upravljanje chatom i donacijama
• NightBot: bot koji omogućuje moderiranje na Twitchu
Savjeti za primjenu
• Imati potrebnu opremu (jak kompjuter, kameru, mikrofon..) i vrlo dobru vezu
• Objavljujte redovno i upoznajte jezik koji se koristi na platformi
• Organizirajte online događaje kako biste okupili svoju zajednicu
• Imajte pravi projekt i budite kreativni
• Oglašavajte se putem influencera
• Testirajte svoje nove proizvode
• Kreirajte zabavan sadržaj
Discord, platforma zajednice
Discord je specijalizovani sistem za razmjenu poruka za igrače. Aplikacija je povezana sa Slackom, koju koristi veliki broj kompanija. Cilj je direktna komunikacija sa svojih 150 miliona aktivnih korisnika mjesečno. Platforma ima ukupno 390 miliona registrovanih korisnika.
Publika
Platforma je široko korištena jer je vrlo praktična, dopušta kreiranje različitih servera koji ispunjavaju različite ciljeve. Korisnici imaju veliku mogućnost prilagođavanja svog prostora, kao i kompanije koje mogu ponuditi različite mogućnosti članovima zajednice. Prosječan korisnik provede 9 minuta dnevno na platformi. Što se tiče karakteristika, 12.000 botova je dostupno u prodavnici ove platforme.
Ciljevi
• Približiti se kupcima i komunicirati direktno s njima
• Pojačati osjećaj pripadnosti zahvaljujući privatnim serverima
• Grupirati kupce i omogućiti im međusobnu komunikaciju
• Prikupiti povratne informacije od klijenata
• Redovito promovirati slike i proizvode u zajednici (privatna prodaja itd.)
Serveri vrhunskih marki
Brendovi mogu stvoriti vlastite servere za komunikaciju sa zajednicom i proširiti svoj doseg.
• Wendy’s
• Spotify
• Lego
• Gucci
Alati za korištenje
• Discord Nitro: plaćena pretplatnička usluga s preko 1 miloan korisnika
• Bubble plan: koristi se paralelno s Discordom kao freemium softverom za upravljanje zadacima u upravljanju projektima
• Patreon : web stranica za participativno financiranje za kreatore
Savjeti za primjenu
• Stvorite server za klub i zajednicu
• Postavite različite kanale:
• “idea box” posvećena povratnim informacijama i prijedlozima kupaca
• promocija dobrih ponuda
• savjetovanje kupaca
• Stvorite uloge za moderatore servera: oni će imati moć upravljanja zajednicom
• Promovirajte snažne vrijednosti i ekskluzivan sadržaj
• Potaknite razgovor sa zajednicom oko svoje omiljene domene: igre, webinari, podcasti
• Promovirajte svoj server oglašavanjem na drugim serverima
Ostale društvene platforme
Iako morate biti prisutni na glavnim društvenim platformama, možete pogledati i specifičnije mreže. Ima ih nekoliko kao što su:
• Wechat, kineski instant messenger koji nudi niz usluga
• Tumblr, blogerska mreža koja promiče kreativnost i omogućuje razmjenu
• Flickr, alat za dijeljenje fotografija na Internetu, koji također ima i banku slika
• We Heart It, još jedna mreža koja se temelji na vizualnoj komunikaciji, podsjeća na Pinterest i Instagram
• Medium, ova platforma kombinira bloganje i razmjenu između korisnika, poput Tumblra, koji je organiziran u obliku kolekcija
• Reddit, koji je zajednica organizirana oko vrlo specifičnih tema, koja odgovara potrebama svih
• StumbleUpon, koji vam omogućuje otkrivanje sadržaja prema vašem ukusu i popularnog sadržaja
• QQ, instant messenger koji je predložio Tencent, jedan od lidera kineske e-trgovine (možete pogledati i QZone, koji je također razvio Tencent i nudi više funkcija prilagođenih korištenju društvenih medija)
• Sina Weibo, mješavina Facebooka i Twittera orijentirana na mikro-blogovanje, poput ovog posljednjeg
• Foursquare, specijalizirani alat za otkrivanje nove zabave i drugih mjesta prema vašem ukusu i geolokaciji
Izvor: e-commerce Nation