Obrasci kupovine potrošača se mijenjaju svake godine, često oblikovani društvenim i tehnološkim trendovima. Jedan značajan faktor u ovoj transformaciji je rastući uticaj društvenih medija. Za kompanije je postalo imperativ da uspostave prisustvo na društvenim medijima kako bi ostale konkurentne, bez obzira na njihov obim. Platforme društvenih medija nude preduzećima brojne pogodnosti koje se ne mogu zanemariti.
Statistike otkrivaju da društveni mediji i njihov sadržaj značajno utiču na 71% odluka potrošača o kupovini. Shodno tome, korisno je za online trgovine da ugrade strategiju društvenih medija u svoj cjelokupni plan razvoja i komunikacije.
Niz dostupnih društvenih platformi, uključujući TikTok, Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest i još mnogo toga, opsežan je, ali selektivan. Međutim, da biste iskoristili potencijalne prednosti ovih platformi i povećali svoju vjerovatnoću za uspjeh, od vitalnog je značaja razumjeti jedinstvene karakteristike svake mreže. Možda nisu svi društveni mediji prikladni za vaše poslovanje, njegove zahtjeve ili proizvode koje nudite.
Ovaj članak opisuje najzastupljenije društvene mreže na svijetu i pruža sve relevantne podatke i uvide koji će vam pomoći da odaberete i koristite najprikladnije društvene mreže za vašu internetsku trgovinu.
Za preuzimanje vodiča posjetite stranicu: https://www.ecommerce-nation.com/social-media-guide-ecommerce/#Download
Koje su prednosti korištenja društvenih medija za prodaju?
Prema projekcijama, do 2023. godine očekuje se da će društvene mreže privući 4,76 milijardi korisnika , što čini približno 59,4% svjetske populacije. Ova ogromna baza korisnika predstavlja ogromnu priliku za preduzeća da prošire svoj doseg i stupe u kontakt s potencijalnim kupcima. Sa toliko ljudi koji koriste platforme društvenih medija, sa sigurnošću se može pretpostaviti da je vaša ciljna publika nesumnjivo prisutna, što društvene medije čini osnovnim kanalom za kompanije da dosegnu svoju publiku i da se angažuju sa njom.
Nadalje, uspon društvenih medija revolucionirao je ponašanje potrošača u pogledu otkrivanja brenda i proizvoda. Ljudi se sada okreću platformama društvenih medija kako bi saznali o novim proizvodima i uslugama i istražili brendove prije nego što donesu odluku o kupovini. Ova promjena dovela je do pojave novih marketinških strategija dizajniranih da se pobrinu za ove promjene u ponašanju potrošača.
Kompanije mogu iskoristiti platforme društvenih medija kako bi izgradile svijest o brendu i promovirale svoje proizvode i usluge globalnoj publici. Platforme društvenih medija pružaju jedinstvenu priliku za interakciju s potencijalnim kupcima, izgradnju odnosa i vrijedan sadržaj koji se bavi njihovim bolnim točkama i interesima. Štaviše, društveni mediji omogućavaju preduzećima da komuniciraju sa kupcima u realnom vremenu, pružajući nivo personalizacije koji ranije nije bio moguć.
Kako društveni mediji nastavljaju da se razvijaju, preduzeća moraju da budu u toku sa najnovijim trendovima i funkcijama kako bi se osiguralo da mogu efikasno da komuniciraju sa svojom publikom. Koristeći platforme društvenih medija, kompanije mogu proširiti svoj doseg, povezati se s potencijalnim kupcima i izgraditi lojalnost brendu. Sa sve većim brojem korisnika društvenih medija, jasno je da su društveni mediji vitalni kanal za preduzeća da dosegnu svoju ciljnu publiku i da se angažuju sa njima.
Društvena prodaja
Društvena prodaja je moćna tehnika koja uključuje korištenje platformi društvenih medija za promociju i proširenje vašeg poslovanja, povećanje svijesti o brendu i dosezanje novih kupaca. Glavni cilj društvene prodaje je identificirati potencijalne kupce koji odgovaraju vašoj ciljnoj publici i pretvoriti ih u potencijalne kupce. To podrazumijeva istraživanje, odabir i interakciju s potencijalnim klijentima putem društvenih mreža na način koji gradi povjerenje i kredibilitet.
Uz porast društvenih medija, kompanije sada mogu koristiti različite platforme društvenih medija kako bi povećale prodaju i prihode. Platforme društvenih medija uključuju više funkcija e-trgovine, čineći izvodljivim oglašavanje i prodaju vaših proizvoda direktno na platformama koristeći prilagođene reklamne kampanje i specifične značajke. Kao rezultat toga, granice između online trgovina i društvenih medija postaju sve nejasnije.
Društvena prodaja zahtijeva strateški pristup identificiranju i angažmanu s perspektivama. Korištenjem društvenih medija za izgradnju odnosa, uspostavljanje povjerenja i pružanje vrijednih informacija vašoj ciljnoj publici, možete povećati svoje šanse da potencijalne klijente pretvorite u kupce. Također možete koristiti društvene mreže za generiranje potencijalnih klijenata, pružanje korisničke podrške i usmjeravanje prometa na svoju web stranicu ili online trgovinu.
Da biste bili uspješni u društvenoj prodaji, bitno je jasno razumjeti svoju ciljnu publiku i njene potrebe. Također biste trebali ostati u toku s najnovijim trendovima i funkcijama društvenih medija, te prilagoditi svoju strategiju prodaje na društvenim mrežama u skladu s tim. Na taj način možete iskoristiti prednosti društvene prodaje i podići svoje poslovanje na nove visine.
Da biste saznali više o društvenoj prodaji i kako je implementirati u svoje poslovanje, morate pročitati članak „ Društvena prodaja kao nevjerojatan pristup “.
Steknite vidljivost putem društvenih mreža
Društvene mreže predstavljaju priliku za povećanje vidljivosti i ozloglašenosti brenda omogućavajući vam da se pokažete široj javnosti. Efikasnim dijeljenjem odgovarajućeg sadržaja na pravoj platformi u pravo vrijeme i pravim tonom, možete privući potencijalne kupce koji su zainteresirani za vaše proizvode.
Nadalje, društvene mreže su vrijedan kanal za usmjeravanje prometa na vašu internet prodavnicu. Kako vaše prisustvo na društvenim mrežama raste, sve više ljudi će pričati o vašem brendu, dijeliti vaš sadržaj i širiti svijest, povećavajući šanse za dosezanje novih kupaca.
Budite bliže svojim klijentima uz društvene mreže
Društvene mreže pružaju izuzetnu platformu za uspostavljanje bližeg odnosa sa vašom ciljnom publikom i potencijalnim kupcima kroz precizno ciljanje. Ovo vam omogućava da direktno komunicirate sa njima tako što ćete odgovarati na njihova pitanja, izražavati zahvalnost na njihovom interesovanju i držati ih u toku sa najnovijim dešavanjima. Ukratko, možete se sarađivati s njima.
Štaviše, povratne informacije na društvenim mrežama vaših kupaca mogu vam pomoći da poboljšate svoje proizvode ili usluge. Društveni mediji su bogat izvor informacija za praćenje medija, konkurentsku inteligenciju i određivanje potreba potrošača u vašoj industriji.
Koristeći društvene mreže, možete stvoriti zajednicu koja je u skladu s vašim očekivanjima za povratne informacije, kupovine i što je najvažnije, kao ambasadori brenda koji promoviraju vaše proizvode.
Top 10 platformi društvenih medija
Evo liste društvenih mreža na kojima morate biti, s nekim informacijama koje vam mogu pomoći da ciljate prave tipove potrošača i steknete uvid.
Obratite pažnju na to da su informacije općenite i ne moraju nužno vrijediti za sve industrije.
Facebook: najpopularniji društveni mediji na svijetu
Facebook je vodeća društvena mreža na svijetu i uspješno je izdržala test vremena, uprkos raznim izazovima. Iako nije prva društvena platforma, to je jedna od pionirskih mreža.
Nedavno je Facebook grupa prošla kroz rebranding, sada poznat kao Meta. Ovo novo ime odražava njegov fokus na metaverzum, proširenje interneta izvan sadašnjeg oblika. Meta je preferirana platforma društvenih medija za B2C kompanije, koja služi individualnim potrošačima.
Trenutno, mreža ima ogroman broj pratilaca od 2,96 milijardi korisnika (broj mjesečnih aktivnih korisnika u januaru 2023.). To je prvenstveno zbog moći Meta grupe, koja zahtijeva integraciju između njenih različitih aplikacija kao što su Instagram, WhatsApp i Messenger.
Publika
Kao što je ranije spomenuto, korisnici Facebooka imaju tendenciju da budu lojalni platformi, što rezultira integracijom između njenih različitih aplikacija.
Najveću demografiju korisnika na Facebooku čine muškarci u dobi od 25 do 34 godine, što predstavlja 30% ukupne korisničke baze. Sve u svemu, rodna distribucija na Facebooku je 56,3% muškaraca i 43,7% žena.
Ciljevi
- Stvorite zajednicu i izgradite lojalnost
- Iskoristite prednosti Facebookovih alata za e-trgovinu da distribuirate svoje proizvode na novom prodajnom kanalu
- Iskoristite prednost kvalitativnog kanala komunikacije i generirajte promet na svojoj web stranici za e-trgovinu
- Promovirajte svoje proizvode vizualnom komunikacijom
- Iskoristite prednosti Meta marketinških alata da precizno ciljate svoje kupce
Brendovi za gledanje
Ispod je kompilacija nekih od vrijednih pažnje brend stranica na Facebooku, kojima pretežno upravljaju velika preduzeća. Međutim, možete koristiti strategije implementirane na platformi za izgradnju vlastite zajednice.
Inspiracija sa ovih stranica može vam pomoći da ubrzate rast i razvijete efikasnu strategiju društvenih medija.
- @NYXCosmeticsUK: 3,2 miliona pratilaca
- @zarahome: 3,1 miliona pratilaca
- @justhype: 1,2 miliona pratilaca
- @innocent.drinks : 0,6 miliona pratilaca
Alati za korištenje
- Facebook Ads Manager: Facebookova oglasna mreža, koja nudi precizno ciljanje prema dobi, lokaciji, interesima,…
- Facebook Commerce Manager: Facebookova platforma za e-trgovinu, koja nudi funkcionalnosti online prodaje
- Page Insights: Omogućava vam da pratite najvažnije KPI-je vaše stranice
- Facebook Pixel: Facebook oglasni alat za ponovno usmjeravanje prometa sa vaše web stranice
- Meta Foresight: Facebook stranica sa člancima zasnovanim na vašim interesovanjima
Savjeti za primjenu
- Preferirajte objavljivanje vizuelnog sadržaja
- Pokušajte stvoriti viralnost i reakcije uključivanjem korisnika i korištenjem humora
- Koristite Facebookove alate za oglašavanje
- Koristite Facebookove funkcije uživo
Instagram: Metina vizuelna sklonost
![Vodič za društvene mreže - Instagram infografika](https://www.ecommerce-nation.com/wp-content/uploads/2023/03/social-media-guide-instagram-1024x1024.webp)
Instagram je osnovan 2010. godine, a kupila ga je Meta Group, ranije poznata kao Facebook, 2012. Ova vizuelno vođena platforma je stekla ogromnu popularnost među mladom publikom zbog svojih karakterističnih karakteristika.
Sa 2 milijarde korisnika mjesečno (od januara 2022.), mobilna platforma je postala kulturni fenomen. Svakog dana oko 500 miliona korisnika koristi platformu.
Publika
Kao što je ranije navedeno, baza korisnika Instagrama je relativno mlađa od Facebooka, uglavnom zbog njegovog vizuelno orijentisanog sadržaja. Ova funkcija omogućava platformi da brže i efikasnije prenese informacije, uz minimalnu koncentraciju ili angažman.
Slično Facebooku, muškarci su dominantni spol na Instagramu, koji predstavljaju 15,4% korisnika u dobi od 18 do 24 godine. Ukupna rodna distribucija na Instagramu je 51,8% muškaraca i 48,2% žena.
Ciljevi
- Kreirajte vizuelni univerzum oko svog brenda
- Napravite vezu sa mladom publikom
- Promovirajte svoje proizvode atraktivnim vizualima
- Lako razmjenjujte sa svojom zajednicom
- Pristupite influencerima
Brendovi za gledanje
Instagram pruža idealnu platformu za brendove da neprimjetno prikažu svoje proizvode. Kao rezultat toga, istaknuta preduzeća često koriste karakteristične karakteristike platforme kako bi svojoj zajednici pružila prilagođeni sadržaj, posebno usmjeren na mlađu demografsku skupinu.
- @oreo: 3,5 miliona pratilaca
- @glossier: 2,7 miliona pratilaca
- @telfarglobal: 1,4 miliona pratilaca
- @privacypls: 104 hiljada pratilaca
Alati za korištenje
- Instagram Shopping: Instagramova platforma za e-trgovinu, koja nudi funkcionalnosti online prodaje
- Instagram Business: alat za profesionalce za kreiranje plaćenih kampanja
- Favikon: platforma za pretraživanje i procjenu uticajnih osoba
- Mojo: aplikacija koja vam pomaže da kreirate originalni sadržaj i video zapise
- CapCut: alat za uređivanje videa koji se koristi za TikTok, koji vam također omogućava uređivanje za Reels
Savjeti za primjenu
- Budite autentični i spontani uz Priče i Reels
- Komunicirajte preko influencera
- Razvijte svoj vizuelni identitet i stvorite snažan i potpun univerzum
Twitter, informacije u realnom vremenu
![Vodič za društvene mreže - Twitter infografika](https://www.ecommerce-nation.com/wp-content/uploads/2023/03/social-media-guide-twitter-1024x1024.webp)
Twitter je poznat po svojim ažuriranjima u realnom vremenu i funkcijama mikro-blogovanja, gdje su korisnici ranije bili ograničeni na objavljivanje tvitova maksimalne dužine od 280 znakova. Od januara 2023. godine, platforma je imala 368,4 miliona aktivnih korisnika.
Publika
Tviterovu korisničku bazu čine uglavnom muškarci između 25 i 34 godine, što čini 38,5% populacije na platformi. Rodna distribucija na Twitteru je 63% muškaraca i 37% žena.
Ciljevi
- Razvijajte i dijelite sa svojom zajednicom
- Razvijte imidž svog brenda
- Humanizujte svoju kompaniju
- Vratite se na trenutne događaje
- Komunicirajte drugačije
Brendovi za gledanje
Istaknuti brendovi na Twitteru su spretno krojili svoju komunikacijsku strategiju kako bi odgovarali jedinstvenim karakteristikama platforme. S obzirom na to da platforma stavlja naglasak na sažet i informativan sadržaj, tweetovi moraju biti kratki i upečatljivi. Osim toga, humor je visoko cijenjen na Twitteru, što zahtijeva razumijevanje i prilagođavanje korisničkoj kulturi.
- @marcjacobs: 8,4 miliona pratilaca
- @Skittles: 658.5K pratilaca
- @wayfair: 77.3K pratilaca
- @FOREO: 11.4K pratilaca
Alati za korištenje
- Twitter Business: profesionalna statistika i alat za oglašavanje
- Tweetdeck: Twitter klijent za upravljanje vašim računom i praćenje vaših aktivnosti
- Buffer: objavite na platformi i unaprijed zakažite objave
- Audiense Connect: alat za upravljanje marketingom i ciljanje
- Twitonomy: alat za analitiku
Savjeti za primjenu
- Koristite Twitter kao kanal za odnose s klijentima
- Izbjegavajte pretjerano oglašavanje ili komercijalne publikacije
- Koristite humor u komunikaciji
LinkedIn, profesionalna mreža
![Vodič za društvene mreže - Linkedin infografika](https://www.ecommerce-nation.com/wp-content/uploads/2023/03/social-media-guide-linkedin-1024x1024.webp)
LinkedIn, jedna od najranijih platformi društvenih medija, osnovana je početkom 2000-ih kao profesionalna stranica za umrežavanje, pri čemu je kompanija osnovana 2002. godine, a platforma je postala javno dostupna 2003. godine.
Od januara 2023. LinkedIn je prikupio korisničku bazu od 900,2 miliona, a 40% ovih korisnika se prijavljuje na platformu na dnevnoj bazi.
Publika
Zbog svoje profesionalne prirode, LinkedIn privlači stariju publiku u odnosu na druge društvene mreže. Prvobitno dizajnirana za profesionalce da dijele svoje biografije, platforma je evoluirala u čvorište za razmjenu informacija o različitim temama vezanim za industriju.
Kao rezultat toga, većina LinkedIn-ove korisničke baze je između 25 i 34 godine, što predstavlja 34,3% populacije platforme. U pogledu spola, 56,3% korisnika su muškarci, a 43,7% su žene.
Ciljevi
- Primena ličnog brendiranja i zagovaranja zaposlenih
- Promovirajte svoju aktivnost i pokažite svoju stručnost
- Zapošljavanje zaposlenih i razvoj vaše mreže
- Povećajte vidljivost vaše kompanije
- Kreirajte sadržaj i vodite računa o svom imidžu
Brendovi za gledanje
S obzirom na profesionalni kontekst LinkedIn-a, utjecajne kompanije u glavnim industrijama imaju tendenciju da privuku značajne sljedbenike na platformi. Kao rezultat toga, GAFAM kompanije su često među najpraćenijim brendovima na LinkedInu.
- E-Commerce Nation: 108 hiljada pratilaca
- Slack: 1,2 miliona pratilaca
- Semrush: 293 hiljada pratilaca
- Hubspot: 884 hiljada pratilaca
Alati za korištenje
- Štit: analizirajte svoj LinkedIn profil
- Savršen post: kreirajte kvalitetan sadržaj
- Navigator prodaje: pronađite više ljudi na platformi
- Campaign Manager: kreirajte kampanje za promociju vaših proizvoda
- Waalaxy: automatizirajte svoje prodajne procese
Savjeti za primjenu
- Obratite pažnju na naslove svojih publikacija kako biste pobudili radoznalost
- Redovno objavljivati
- Razvijte strategiju pripovijedanja
Pinterest, vizuelni izvor inspiracije
Pinterest, platforma društvenih medija koja daje prioritet vizuelnom sadržaju, kreirana je 2009. godine i pokrenuta 2010. godine. Trenutno, platforma ima 450 miliona jedinstvenih korisnika.
Publika
Baza korisnika platforme je pretežno žena, sa 76,2% žena, 17,2% muškaraca i 6,6% neodređenih. Najveća demografska grupa na platformi su žene starosti 25-34 godine, koje predstavljaju 28,5% baze korisnika.
Ciljevi
- Stavljanje vaših proizvoda u centar pažnje
- Iskoristite prednosti e-trgovine platforme
- Dosegnite pretežno žensku metu
- Humanizujte svoju komunikaciju
- Proširite univerzum svog brenda
Brendovi za gledanje
Vrhunski brendovi na Pinterestu prepoznali su preferencije svoje ciljne publike za vizuelni i motivacioni sadržaj. Kako korisnici na ovoj platformi imaju tendenciju da se bave sadržajem za koji su strastveni, za brendove je od suštinske važnosti da predstave svoje vizuale na atraktivan i organizovan način i da iskoriste funkcije e-trgovine platforme.
- @ikea: 713 hiljada pratilaca
- @airbnb: 177.1k pratilaca
- @tesco: 123.7K pratilaca
- @moltonbrownuk: 4.1K pratilaca
Alati za korištenje
- Pinterest Business: profesionalni alat za korištenje platforme
- Tailwind: kreirajte marketinške kampanje
- Pinterest Lens: otkrijte nove ideje i inspiraciju
- Rebrandly: kreirajte i upravljajte profesionalnim vezama
- Metricool: centralizirajte statistiku vašeg profila
Savjeti za primjenu
- Objavite kvalitetne slike
- Zakačite sadržaj na svoju ploču
- Kreirajte posebne ploče za korisnike da pronađu put do vašeg profila
Pinterest, vizuelni izvor inspiracije
![Vodič za društvene mreže - Pinterest infografika](https://www.ecommerce-nation.com/wp-content/uploads/2023/04/sm-guide-2023-pinterest-1024x1024.webp)
Pinterest, platforma društvenih medija koja daje prioritet vizuelnom sadržaju, kreirana je 2009. godine i pokrenuta 2010. godine. Trenutno, platforma ima 450 miliona jedinstvenih korisnika.
Publika
Baza korisnika platforme je pretežno žena, sa 76,2% žena, 17,2% muškaraca i 6,6% neodređenih. Najveća demografska grupa na platformi su žene starosti 25-34 godine, koje predstavljaju 28,5% baze korisnika.
Ciljevi
- Stavljanje vaših proizvoda u centar pažnje
- Iskoristite prednosti e-trgovine platforme
- Dosegnite pretežno žensku metu
- Humanizujte svoju komunikaciju
- Proširite univerzum svog brenda
Brendovi za gledanje
Vrhunski brendovi na Pinterestu prepoznali su preferencije svoje ciljne publike za vizuelni i motivacioni sadržaj. Kako korisnici na ovoj platformi imaju tendenciju da se bave sadržajem za koji su strastveni, za brendove je od suštinske važnosti da predstave svoje vizuale na atraktivan i organizovan način i da iskoriste funkcije e-trgovine platforme.
- @ikea: 713 hiljada pratilaca
- @airbnb: 177.1k pratilaca
- @tesco: 123.7K pratilaca
- @moltonbrownuk: 4.1K pratilaca
Alati za korištenje
- Pinterest Business: profesionalni alat za korištenje platforme
- Tailwind: kreirajte marketinške kampanje
- Pinterest Lens: otkrijte nove ideje i inspiraciju
- Rebrandly: kreirajte i upravljajte profesionalnim vezama
- Metricool: centralizirajte statistiku vašeg profila
Savjeti za primjenu
- Objavite kvalitetne slike
- Zakačite sadržaj na svoju ploču
- Kreirajte posebne ploče za korisnike da pronađu put do vašeg profila
YouTube, Google-ova vlastita video platforma
![Vodič za društvene mreže - Youtube infografika](https://www.ecommerce-nation.com/wp-content/uploads/2023/03/social-media-guide-youtube-1024x1024.webp)
Od svog osnivanja i kasnije akvizicije od strane Googlea, YouTube je nastavio da napreduje. Kreatori sadržaja na platformi uspjeli su privući sve veći broj korisnika pružajući različite video zapise, često pod utjecajem interesa brenda i partnerstava. Kao rezultat toga, YouTube je postao druga najposjećenija stranica na svijetu, sa 2,6 milijardi jedinstvenih korisnika mjesečno, zaostaje samo iza Googlea.
Publika
Mlađa starosna grupa obično je najaktivnija na YouTube-u, sa 25-34 godine koji čine 20,7% baze korisnika platforme. U pogledu rodne distribucije, 45,6% korisnika su žene, a 54,4% su muškarci.
Ciljevi
- Razvijanje univerzuma vašeg brenda
- Pronađite nove kupce
- Dajte novu dimenziju svojim proizvodima
- Ujedinite svoju zajednicu
- Humanizujte svoj brend
Brendovi za gledanje
Najuspješniji brendovi na platformi su oni koji pružaju sadržaj koji je u skladu s njegovom korisničkom bazom, posebno oni koji privlače mlađu publiku sa sklonošću nostalgiji. Ovi brendovi su formulisali strategije sadržaja koje su stekle priznanje stručnjaka iz industrije.
Alati za korištenje
- YouTube Studio: back office za kreatore sadržaja na YouTubeu
- TubeBuddy: organski alat za optimizaciju videa
- VidIQ: video benchmarking i alat za optimizaciju
- Filmora: alat za uređivanje
- Capcut: alat za uređivanje za Shorts*
Savjeti za primjenu
- Investirajte u dobru opremu za snimanje
- Razvijte snažan i prepoznatljiv vizuelni identitet
- Kreirajte liste za reprodukciju i surađujte s kreatorima
Snapchat, filteri za vašu e-trgovinu
![Vodič za društvene mreže - Snapchat infografika](https://www.ecommerce-nation.com/wp-content/uploads/2023/03/social-media-guide-snapchat-1024x1024.webp)
Snapchat je društvena mreža samo za mobilne uređaje, namijenjena prvenstveno mlađim korisnicima koji obično provode više vremena na svojim pametnim telefonima. Od januara 2023. godine, platforma je imala 635 miliona aktivnih korisnika.
Publika
Baza korisnika Snapchata izobličava se mlađima, a najznačajnija demografska grupa su osobe od 18 do 24 godine, koje predstavljaju 20,5% populacije platforme. U pogledu rodne distribucije, 51% korisnika su žene, 48,2% su muškarci, a 0,8% je neodređeno.
Ciljevi
- Povezivanje sa vašom zajednicom
- Promovirajte svoje proizvode
- Iskoristite prednosti funkcija proširene stvarnosti
- Kreirajte virusni sadržaj
- Pokažite svoju stručnost
Brendovi za gledanje
Brendovi koji su prisutni na Snapchatu koriste mogućnosti e-trgovine platforme kako bi predstavili svoje proizvode mladoj publici, čime proširuju svoj doseg i povećavaju promet.
- Bumble
- SHEIN
- Taco Bell
- Amazon
Alati za korištenje
- Lens Studio: kreirajte vlastite filtere i efekte
- Snapchat trendovi: otkrijte najnoviji virusni sadržaj
- Quuu: dijelite odabrani sadržaj
- Sked Social: zakažite svoje objave
- Milkshake: kreirajte efemernu web stranicu
Savjeti za primjenu
- Budite prirodni i spontani
- Investirajte u filtere
- Budi kreativan
TikTok, najnoviji fenomen društvenih medija
![Vodič za društvene mreže - TikTok infografika](https://www.ecommerce-nation.com/wp-content/uploads/2023/03/social-media-guide-tiktok-1024x1024.webp)
Poslednjih godina, TikTok se pojavio kao moćna kompanija na društvenim mrežama, uprkos tome što se suočava sa jakom konkurencijom etabliranih igrača u industriji. Kineska platforma zaokupila je maštu mlađe publike, slično Snapchatu. Međutim, ključni faktor razlikovanja je njegova ogromna baza korisnika: od januara 2023. godine, TikTok je imao 1,051 milijardu aktivnih korisnika.
Publika
Platforma društvenih medija preuzeta je 3 milijarde puta. 21,5% baze korisnika otpada na starosnu grupu od 18 do 24 godine. U pogledu rodne distribucije, 54,1% korisnika su žene, dok je 45,9% muškaraca.
Ciljevi
- Postizanje mlade mete
- Ponudite izazove za stvaranje viralnosti
- Kreirajte sadržaj prilagođen trendovima
- Ponudite duhovit sadržaj
- Iskoristite visoku stopu angažmana
Brendovi za gledanje
Brendovi koriste platformu kako bi pružili dvije vrste sadržaja: organski sadržaj, koji je predstavljen u izazovima i kratkim videozapisima, i plaćeni sadržaj, koji se prikazuje u obliku reklama koje se pojavljuju između videozapisa u našem feedu.
- Ryanair: 2 miliona pratilaca
- Netflix: 33,5 miliona pratilaca
- Duolingo: 6,1 miliona pratilaca
- Fenty Beauty: 2 miliona pratilaca
Alati za korištenje
- Capcut: alat za uređivanje videa sa velikom bibliotekom sadržaja
- TikTok for Business: paket alata za preduzeća
- Zoomerang: tržište za video šablone
- Fanbytes: utjecaj na marketinšku platformu
- Pentos: alat za analitiku za TikTok
Savjeti za primjenu
- Iskoristite sve efekte koji su vam na raspolaganju
- Kreirajte trendove i izazove
- Ne shvatajte sebe preozbiljno
WhatsApp, standard za razmjenu trenutnih poruka
![Vodič za društvene mreže - whatsapp infografika](https://www.ecommerce-nation.com/wp-content/uploads/2023/03/social-media-guide-whatsapp-1024x1024.webp)
WhatsApp je aplikacija za razmjenu trenutnih poruka koju trenutno posjeduje Meta. Platforma je globalno prisutna i ima 2 milijarde aktivnih korisnika mjesečno koji šalju 100 milijardi poruka svaki dan.
Publika
Platforma ima korisničku bazu od 20% odraslih od 18 i više godina. Pored toga, ukupno 5 miliona kompanija trenutno koristi WhatsApp Business. Što se tiče rodne distribucije, 47% korisnika su žene, a 53% su muškarci.
Ciljevi
- Kreirajte zajednice
- Imajte alternativni kanal komunikacije
- Izgradite odnose sa kupcima
- Brzo odgovorite kupcima
- Upravljajte korisničkim servisom
Brendovi za gledanje
WhatsApp pruža preduzećima mogućnost da efikasno upravljaju odnosima sa kupcima i da se povežu sa kupcima na ličniji način, omogućavajući im da efikasnije komuniciraju i komuniciraju sa svojom publikom.
- Adidas
- KLM
- Flipkart
- makro
Alati za korištenje
- Whatsapp Business: upravljajte svojim korisničkim servisom na instant messengeru
- Callbell: kreirajte pozivni centar na Whatsapp-u
- Landbot: kreirajte chatbot za Whatsapp
- Ankete za Whatsapp: organizirajte ankete u razgovorima
- Whappext: pokretanje marketinških kampanja na alatu
Savjeti za primjenu
- Izradite web stranicu sa svojim katalogom
- Podijelite novosti o proizvodu pomoću funkcije Status
- Podijelite vijesti o vašoj kompaniji
Twitch, vodeća platforma za streaming od Amazona
![Vodič za društvene mreže - Twitch infografika](https://www.ecommerce-nation.com/wp-content/uploads/2023/03/social-media-guide-twitch-1024x1024.webp)
Nakon uvođenja koncepta live streaminga, Twitch je postao globalni fenomen, privukao je pažnju lidera tehnološke industrije koji su željeli nabaviti platformu. Trenutno u vlasništvu Amazona, Twitch ima 140 miliona aktivnih korisnika mjesečno od januara 2023., sa 31 milion korisnika koji svakodnevno pristupa platformi.
Publika
Twitch je snažno fokusiran na video igre, što ga čini posebno atraktivnim za mlađu publiku. Brendovi su to prepoznali i razvili strategije koje služe ovoj ciljnoj publici. Kao rezultat toga, 70% korisnika platforme spada u starosnu grupu od 18 do 34 godine.
Ciljevi
- Ciljanje na mladu i povezanu populaciju
- Kreirajte veze putem live formata
- Promoviranje proizvoda kroz utjecaj marketinga
- Kreirajte sesije kupovine uživo
- Reagiranje na relevantne vijesti
Brendovi za gledanje
Na streaming platformi, brendovi su najuspješniji kada se povežu s mlađim potrošačima govoreći njihov jezik. Da bi efikasno uključili ovu demografiju, brendovi moraju razumjeti i kulturu platforme i jedinstveni stil komunikacije ove starosne grupe, stvarajući sadržaj koji je u skladu s njihovim interesima i vrijednostima.
- Doritos: 9K pratilaca
- Monster Energy: 29.000 pratilaca
- Ubisoft: 968 hiljada pratilaca
- Wendy’s: 112 hiljada pratilaca
Alati za korištenje
- Twitch oglašavanje: pokrenite plaćene kampanje na platformi
- OBS Studio: snimajte svoje live formate
- Streamlabs: snimajte svoje formate uživo
- Twitch Studio: snimajte svoje live formate direktno iz back-office-a
- Noćni bot: chatbot
Savjeti za primjenu
- Investirajte u kvalitetnu opremu
- Kreirajte zabavan sadržaj koji je relevantan za vašu ciljnu publiku
- Organizirajte susrete i redovno streamajte
Discord, platforma za razmjenu poruka u zajednici
![Vodič za društvene mreže - Discord infografika](https://www.ecommerce-nation.com/wp-content/uploads/2023/03/social-media-guide-discord-1-1024x1024.webp)
Discord je platforma za razmjenu poruka dizajnirana posebno za igrače i Slackov je ekvivalent za ličnu upotrebu. Platforma omogućava direktnu komunikaciju sa svojih 150 miliona aktivnih korisnika mjesečno.
Publika
Korisnici su privučeni Discord-om zbog njegove praktičnosti, omogućavajući stvaranje više servera za različite svrhe. I pojedinci i kompanije mogu prilagoditi svoje prostore i pružiti različite karakteristike članovima svoje zajednice. U prosjeku, korisnici provode devet minuta dnevno na platformi koja nudi 12.000 botova u svojoj trgovini.
U pogledu rodne distribucije, 34,5% su žene, a 65,5% muškarci. Najzastupljenija demografska kategorija su muškarci u dobi od 25 do 34 godine, koji čine 42,4% korisničke baze.
Ciljevi
- Povezivanje sa potrošačima
- Odmah odgovorite na potencijalne zahtjeve
- Kreirajte servere prilagođene specifičnim potrebama
- Dajte opuštenost svojoj komunikaciji
- Razvijte duh zajednice u vašoj kompaniji
Brendovi za gledanje
Brendovi imaju mogućnost kreiranja vlastitih servera na Discord-u kako bi se povezali sa svojom publikom i proširili iskustvo svog brenda.
- Samsung
- Gucci
- Kenzo
- StockX
Alati za korištenje
- Discord Nitro: najkompletnija verzija alata
- MEE6 : chatbot za automatizaciju slanja poruka
- Helper.gg : alat za upravljanje korisničkim uslugama
- Hubovi zajednice: alat za međuserversku komunikaciju
- Double Counter : alat za ograničavanje neželjene pošte izbjegavanjem da se ljudi pridruže vašem serveru sa 2 računa
Savjeti za primjenu
- Napravite server za svoju zajednicu da se izrazi
- Promovirajte snažne vrijednosti koje su bliske problemima vaše ciljne publike
- Promovirajte svoje servere na društvenim mrežama
Messenger, Metin 2. instant messenger
![Vodič za društvene mreže - infografika za messenger](https://www.ecommerce-nation.com/wp-content/uploads/2023/03/social-media-guide-messenger-1024x1024.webp)
Messenger je aplikacija za razmjenu poruka koja je sastavni dio Facebooka. Dostupan je u različitim formatima kao što su web verzija, desktop aplikacija i mobilna aplikacija. Od januara 2023. Messenger ima više od 930 miliona korisnika širom svijeta, a preko 7 milijardi razgovora se razmjenjuje na platformi svakog dana.
Publika
Rodna distribucija među korisnicima Messenger-a nije jednako uravnotežena, sa 55,2% korisničke baze muškaraca i 44,8% žena. Platforma ima širok spektar korisnika u različitim starosnim grupama, a najveća demografska grupa je između 18 i 24 godine, što predstavlja 34,8% korisničke baze. Druga najveća demografska kategorija je između 25 i 34 godine, što predstavlja 27,5% baze korisnika. Međutim, Messenger također ima značajan broj korisnika starijih od 35 godina, a korisnici stariji od 65 godina predstavljaju 5,5% korisničke baze. Sve u svemu, Messenger nudi raznoliku korisničku bazu za brendove za interakciju i dosezanje širokog spektra potencijalnih kupaca.
Ciljevi
- Stvaranje potpuno razvijene korisničke službe
- Brzo odgovorite na zahtjeve kupaca
- Napravite vezu sa potrošačima
- Privucite ljude na svoju web stranicu
- Ponudite dodatni kanal prodaje
Brendovi za gledanje
Platforma nudi brendovima priliku da direktno komuniciraju sa svojim kupcima, podstičući osjećaj povezanosti i ljudske interakcije.
- Sephora
- Starbucks
- Spotify
- Pizza Hut
Alati za korištenje
- Razbijanje ćaskanja od strane MobileMonkey: slanje masovnih poruka na listu kontakata
- ChatFuel: automatizacija korisničke službe
- Flow XO: upravljajte plaćanjima direktno na Messengeru
- Recart: alat za ponovno ciljanje u chatu
- Surveybot: organizacija anketa
Savjeti za primjenu
- Automatizirajte do maksimuma s dostupnim alatima
- Budite brzi da dobijete bedževe na svojoj Facebook stranici
- Postavite FAQ
Slabo, profesionalno slanje poruka
![Vodič za društvene mreže - slaba infografika](https://www.ecommerce-nation.com/wp-content/uploads/2023/03/social-media-guide-slack-1024x1024.webp)
Postoji platforma za razmjenu trenutnih poruka dizajnirana posebno za profesionalce. U prosječnom radnom danu, platforma se koristi ukupno 1 milijardu sekundi. Nudi pristup širokom spektru funkcija i mogućnosti, sa preko 4.000 dostupnih aplikacija.
Publika
Slack ima korisničku bazu u potpunosti od profesionalaca i privlači značajan broj aktivnih mjesečnih korisnika, ukupno 43,1 milion. Ova platforma je postala osnovni proizvod za preduzeća i organizacije, pružajući efikasan i jednostavan sistem za razmenu trenutnih poruka za timove za komunikaciju i saradnju. Slack-ova popularnost može se pripisati njegovim prilagodljivim karakteristikama, integraciji sa različitim alatima i uslugama, te njegovoj sposobnosti da poboljša produktivnost i pojednostavi radne tokove.
Ciljevi
- Razmjena između zaposlenih unutar kompanije
- Organizujte radne grupe
- Zamijenite e-poruke koje oduzimaju puno vremena
- Iskoristite prednosti mnogih dostupnih aplikacija
- Integrirajte ljude iz drugih kompanija
Najbolji brendovi koji koriste platformu:
- Airbnb
- Shopify
- Target
Alati za korištenje
- Google Drive: omogućava vam primanje obavještenja u Slacku
- Trello: sarađujte bez ostavljanja e-pošte
- RSS: primajte sadržaj direktno u Slack
- IFTTT: automatizacija procesa
- Asana: upravljajte zadacima
Savjeti za primjenu
- Organizujte ankete
- Kreirajte podsjetnike
- Podijelite ažuriranja sa svojim timovima
Druge društvene platforme
Proširujući izjavu, od suštinske je važnosti prisustvo društvenih medija na glavnim platformama, ali je podjednako važno istražiti specijalizovanije mreže koje odgovaraju vašoj specifičnoj ciljnoj publici. Neke od specijaliziranih mreža koje brendovi mogu iskoristiti uključuju:
- WeChat: kineska aplikacija za razmjenu trenutnih poruka koja nudi razne usluge.
- Tumblr: mreža za blogovanje koja promoviše kreativnost i omogućava razmjenu između korisnika.
- Flickr: alat za dijeljenje fotografija na Internetu, koji također ima banku slika.
- We Heart It: mreža zasnovana na vizuelnoj komunikaciji koja je slična Pinterestu i Instagramu.
- Medium: platforma koja miješa bloganje i razmjenu između korisnika, slično Tumblru, koji je organiziran u obliku kolekcija.
- Reddit: zajednica zajednice koja je organizirana oko vrlo specifičnih tema, zadovoljavajući potrebe svih.
- StumbleUpon: mreža koja omogućava korisnicima da otkriju sadržaj na osnovu njihovog ukusa i popularnog sadržaja.
- QQ: aplikacija za razmjenu trenutnih poruka koju je predložio Tencent, jedan od lidera kineske e-trgovine (brendovi također mogu istražiti QZone, koji je također razvio Tencent, koji nudi više funkcija prilagođenih korištenju društvenih medija).
- Sina Weibo: mješavina Facebooka i Twittera orijentirana na mikro-blogovanje, poput ovog posljednjeg.
- Foursquare: specijalizirani alat za otkrivanje nove zabave i drugih mjesta prema vašem ukusu i geolokaciji.
Izvor: e-commerce Nation
![](https://e-comm.ba/wp-content/uploads/2023/06/1.-social-media-guide-2023.webp)
Social media guide 2023.
In this guide, discover the list and key figures of the most popular social networks in France in 2023,
with all our infographics, the different tools to use as well as many tips to help you in your social media strategy.