Donosimo vam Ecommerce Europe izvještaj: Važni koraci na evropskoj e-trgovinskoj mapi

Kao jedina članica Ecommerce Europe, iz cijelog regiona, sa ponosom predstavljamo prvi detaljni izvještaj koji stavlja bosanskohercegovačko tržište na mapu evropske e-trgovine. Ovaj izvještaj, ključan za godišnju analizu Ecommerce Europe, simbolizuje značajne korake koje naša zemlja čini ka digitalnoj trgovini i integraciji sa evropskim tržištem.

Prema izvještaju, u 2022. godini, uprkos izazovima u ekonomskom i političkom okruženju, eCommerce u Evropi nastavila je rasti. Evropski B2C eCommerce promet porastao je sa 849 milijardi eura u 2021. na 899 milijardi eura, bez obzira na visoke stope inflacije koje su utjecale na kupovnu moć potrošača. eCommerce u Bosni i Hercegovini također je ostvario rast, pokazujući vitalnost i adaptivnost u teškim vremenima.

U kontekstu šireg evropskog eCommerce tržišta, članstvo eCommerce asocijacije u BiH u Ecommerce Europe predstavlja više od simbola prestiža; ono je ključan mehanizam koji omogućava tržišnim akterima u Bosni i Hercegovini pristup vitalnim resursima i mreži.

Kako ističe Belma Agić, naša izvršna direktorica, „Naša prisutnost u Ecommerce Europe je važna za bh. e-trgovinu. Prvi put imamo priliku da učestvujemo u kreiranju evropskih eCommerce tokova i da se naše specifičnosti i potencijali adekvatno predstave. Ovo članstvo nije samo platforma za razmjenu znanja i iskustava, već je i prilika za uspostavljanje partnerstava i sinergija koje su neophodne za uspjeh na konkurentnom evropskom tržištu.“

Luca Cassetti, generalni sekretar Ecommerce Europe, naglasio je važnost jedinstvenog tržišta i potrebu za smanjenjem prepreka, posebno u odnosu na prekograničnu prodaju. Christel Delberghe, generalna direktorica EuroCommerce, istakla je: „Ponašanje potrošača se mijenja – kombiniranje online i offline kupovine postaje uobičajeno. Zbog visoke inflacije u 2022. godini, potrošači su postali osjetljiviji na cijene i sve više pažnje posvećuju uštedi, koristeći i uspoređujući različite kanale za kupovinu, bilo online ili u fizičkim trgovinama. Predviđamo rast online prodaje u budućnosti, do 30% ukupne maloprodaje do 2030. godine. Prisutnost na internetu postaje sve važnija, naročito za manje trgovce.“

„Ovaj izvještaj i njegovi ključni nalazi trebaju se shvatiti kao podsticaj za dalji razvoj i prilagodbu eCommerce sektora u BiH, kako bi se osigurala konkurentnost i otpornost naše industrije u budućnosti“, rekao je predsjednik naše Asocijacije, Orhan Gazibegović.

„Mi nastavljamo raditi na razvoju digitalne trgovine u zemlji, integraciji s evropskim tržištem te nastavljamo pružati podršku svojim članovima u iskorištavanju prilika koje nudi rastući eCommerce sektor. Ove informacije iz evropskog konteksta dodatno potvrđuju važnost našeg angažmana i uloge koju igramo u oblikovanju budućnosti eCommerca na lokalnom i šriem nivou. Pozivamo sve zainteresovane strane da prate naše aktivnosti, da se uključe i doprinesu razvoju bh. eCommerce ekosistema“, dodao je.

Pristup kompletnom izvještaju je ekskluzivan benefit za naše članice, dok je skraćena verzija dostupna za širu javnost. Kroz ovu inicijativu, Asocijacija ne samo da jača svoje članove, već i podstiče rast i razvoj cijele industrije. Oni koji žele detaljniji uvid i postati dio zajednice koja oblikuje budućnost e-trgovine, pozivamo se da se učlane u eCommerce asocijaciju putem kontakt forme ili slanjem upita na contact@e-comm.ba.

Za više informacija i detalje o izvještaju, pristupite ovdje.